Avatar billede kbisgaard91 Novice
05. marts 2015 - 09:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ftp server tillad adgang fra remote ip adresse (Raspberry Pi)

Hej.
Jeg har en webserver som kører på Linux på en Raspberry Pi.
Dertil har jeg en ftp server installeret.

Jeg har åbnet port 21 på min router, og har ingen problemer med at logge på min ftp server når jeg er forbundet til min egen ruter.
Men ligeså snart jeg er på et andet netværk, kan jeg ikke logge på?

Jeg går ud fra, at det er en indstilling i vsftpd app'en på Raspberry Pi?

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. marts 2015 - 10:02 #1
Bruger du den korrekte IP addresse ? :) Hvilken fejl får du, kan du paste den nedenfor. Både fra klient og evt fra serveren.

Det kan evt være et active/passive problem.
Avatar billede kbisgaard91 Novice
05. marts 2015 - 10:07 #2
Jeg bruger min routers "remote" ip adresse... Ikke den der hedder 192.168.xx.xxx .

Den fejl jeg får fra ftp programmet er:
"Connection to: 62.10x.xxx.xxx failed. Could not list the contents of "ftp://62.10x.xxx.xxx/".
Avatar billede kbisgaard91 Novice
05. marts 2015 - 10:10 #3
Du havde ret i at det var active/passive problem :)
Jeg satte flueben i "passive mode", og nu virker det perfekt!

Mange tak for hjælpen :D
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. marts 2015 - 10:13 #4
selvtak :)
Avatar billede kbisgaard91 Novice
05. marts 2015 - 10:13 #5
Hov.. Skulle ikke have angivet den sidste besked som svar..
Kan du skrive et svar, så giver jeg dig pointene :)