Avatar billede nemlig Professor
05. marts 2015 - 11:42 Der er 5 kommentarer

Kan PHP emulere Hyperterminal

Hejsa.
Jeg har et standard webhotel kørende hos Wannafind, og søger en kommunikationsløsning, hvor jeg kan hente nogle værdier fra en veje-enhed (elektronisk vægt), som er koblet på internettet på egen ip-adresse.

Leverandøren oplyser at man kan kommunikere med Hyperterminal og via ascii-koder udlæse valgte værdier.

Hyperterminal kan jo ikke afvikles på webhotellet. Findes der nogle PHP-funktioner, der kan klare det samme?
Jeg har læst lidt om stream_socket_client(), men er næsten på bar bund

PS. Jeg udlæser i forvejen temperaturer fra en IHC-kontroller. Her anvender jeg file_get_contents(), men det sker via et PHP-script, der er særligt udviklet til kommunikationen med IHC-kontrolleren.
Avatar billede moddi100 Seniormester
05. marts 2015 - 18:11 #1
I princippet er det ikke noget problem, da den kan tilgås via en ip-adresse. Det kræver dog du har noget dokumentation på funktionerne.

Ligger du inde med noget af nogen art?
Avatar billede nemlig Professor
05. marts 2015 - 18:39 #2
På producentens hjemmeside fremgår følgende vejledning:

www.flintec.com/res/DAD%20141.1%20Manual_Rev2.2_EN_Flintec.pdf

Afsnit 4.5 beskriver lidt, men der fremgår intet om PHP-koder.

En salgskonsulent har skrevet følgende, men dog med forbehold:

Vi kender ikke så meget til PHP programmering her i huset.

Vi har dog fundet dette link der måske kan give et hint om hvad der skal gøres. Der er et par eksempler med.

http://php.net/manual/en/function.fsockopen.php

Hvis man så skriver kommandoen "GN" (uden "") i ASCII til DAD141 skulle den gerne returnere en netto vægt ligeledes i ASCII i stil med "N+001.185" alt efter hvor decimal punktet er sat i kalibreringen.
Avatar billede acore Ekspert
20. marts 2015 - 15:21 #3
Afsnit 4.5+4.6: Skal du ikke have en separat modbus manual?

Måske kan du finde et php library til modbus med https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=modbus%20php som du kan bruge. Ikke at dit forslag ikke er vejen frem, men det kan måske spare tid og arbejde.

Og er det så ellers ikke bare at prøve om der er hul igennem.
Avatar billede nemlig Professor
16. januar 2016 - 12:11 #4
Lukketid. Fik en ekstern til at løse udfordringen.

Smid et svar begge to og jeg deler pointen.
Avatar billede acore Ekspert
16. januar 2016 - 12:32 #5
Kommer her