Avatar billede wayfarer1 Nybegynder
05. marts 2015 - 12:28 Der er 4 kommentarer

Køb af photoshop cs5 fra privat - hvad skal man være opmærksom på mht til licens osv.?

Hej
Da jeg er begyndt på et fotokursus har jeg kigget mig om efter et billedbehandlingsprogram og fundet et photoshop cs5 fuldpakke til salg for 800 kr hos privat sælger.

Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af privat mht til licens osv? Jeg ved intet om programmet eller hvordan jeg sikrer mig at det ikke er noget ulovligt i forbindelse med erhvervelse og brug af det ved køb fra privat.

Det er en windovs udgave.
tillægsspørgsmål. Skal snart have ny brugt pc alligevel - skal man gå over til mac når man vil arbejde med billeder?

mvh

Ulrik

"Adobe photoshop CS5 , Licens

Jeg sælger min ubrugte adobe photoshop CS5 licens, da jeg ikke selv har brug for photoshop.
Det er en FULD pakke, og ikke en cloud baseret. Hvilket vil sige, at programmet virker for evigt, og ikke er på månedsbetaling."
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
05. marts 2015 - 14:00 #1
Jeg ved ikke, hvad der menes med fuld pakke.
Jeg har en CS5 énbruger licens. Efter installation kan programmet ikke startes, før jeg har aktiveret det online hos Adobe. Hvis jeg vil flytte det til en anden pc, skal jeg først deaktivere det på første pc, så det ikke virker her.
Hvis sælgeren har programmet installeret på sin pc, skal han deaktivere det før salg.
Tidligere generationer af Mac havde processorer, der var specielt gearet til billedbehandling. Nuværende Mac har Intel processorer, så ingen forskel, hvis maskinerne har samme specifikationer.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
05. marts 2015 - 17:47 #2
Jeg læste ikke grundigt nok. Sælgeren mener med fuld pakke, at den leveres med installationsmedie og er ikke en cloud version.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
05. marts 2015 - 22:17 #3
Evt. deaktivering:
Menuen Hjælp/Deaktiver
Hvis man afinstallerer programmet uden først at have deaktiveret, er licensnummeret stadig i brug hos Adobe.
Avatar billede wayfarer1 Nybegynder
27. marts 2015 - 09:41 #4
Hej finn. Glemte helt at sige tak for dit gode svar. Tak for dit input. hilsen wayfarer