Avatar billede ibnielsen Seniormester
05. marts 2015 - 13:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

gammelt drevnavn vises efter formatering

Jeg har et meget mystisk problem!!!!!!!!!!!
Jeg bruger et sd-kort i min bærbar som drev, da jeg ellers mangler plads.
Dette sd-kort havde fået et naven, som jeg ofte forvekslede med et andet, og jeg ville derfor have det omdøbt.
Jeg var derfor nød til at kopiere indholdet til en ekstern hd, og derpå formatere kortet med det nye navn, og så kopiere indholdet tilbage.
Det gik også godt et døgn, hvor det virkede, men pludselig er det gamle navn kommet tilbage, alle steder hvor det fremgår, i word, stifinder m.m.
hvis jeg højreklikker og siger egenskaber, står det nye navn rigtig nok??????????
Avatar billede claes57 Ekspert
05. marts 2015 - 14:53 #1
word og stifinder (bla) husker de seneste ting - så det er bare gamle link, der kan slettes.
Fx ccleaner https://www.piriform.com/ccleaner/download
tag den gratis, og download fra piriform selv.
I programmet er fanebladet Rens.
i afsnit med windows stifinder skal være hak i Seneste dokumenter, Andre MRU - alle andre kan du for den sags skyld fjerne hak i.

i Word er det office-knappen, og word-indstillinger. Menupunkt Avanceret. Ned til det afsnit, der kun hedder Vis. ret antal 'Vis dette antal seneste dokumenter' til 0 og klik ok. Genstart word, og ret tallet tilbage til hvad det var før. Tilsvarende med Excel.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
05. marts 2015 - 15:05 #2
Jeg tror ikke du har fundet ud af hvad problemet består af, det drejer sig ikke om sidste filer eller lignende.
I Stifinder i Mappekollonnen hvor man kan se drevene står det gamle navn.
Hvis man i Word siger åben og vælger computer og ser drevene så står det gamle navn etc.
Det samme sker i wordpad, som jeg ikke har brugt i umindelige tider
Avatar billede claes57 Ekspert
05. marts 2015 - 15:19 #3
ccleaner vil rydde op i gamle (huskede) navne.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
06. maj 2016 - 08:25 #4
opgivet
Avatar billede ibnielsen Seniormester
06. maj 2016 - 08:25 #5
opgivet