Avatar billede kimlarsen Praktikant
06. marts 2015 - 09:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Viderestilling på baggrund af værdi.

Hej

Jeg vil gerne lave en webside, hvor der stilles et antal spørgsmål til brugeren som skal besvares med et ja eller nej.

Afhængig af antal ja´er, så brugeren så sendes til en respektiv side.

Altså 10 ja´er så til side 1
20 ja´er side 2
40 ja´er side 3

Osv.

Hvordan laver man sådan noget i html ?

Kim
Avatar billede cht22 Professor
06. marts 2015 - 09:27 #1
Det kan laves med JavaScript.

<form name=form method=GET action="" onsubmit="validatesubmit()">

Spørgsmål 1:<br>
<input type=radio name=value1 value=yes> Ja<br>
<input type=radio name=value1 value=no> Nej<br>
<br>

Spørgsmål 2:<br>
<input type=radio name=value2 value=yes> Ja<br>
<input type=radio name=value2 value=no> Nej<br>
<br>

Osv. med resten af spørsmålene...

<input type=submit value=Submit>

</form>

<script>

function validatesubmit() {

var counter = 0;
if (document.form.value1.value == 'yes') counter++;
if (document.form.value2.value == 'yes') counter++;
if (document.form.value3.value == 'yes') counter++;
// osv. op til 40 eller hvor mange du har...

if (counter <= 10)
location.href = 'side1.htm';
else if (counter <= 20)
location.href = 'side2.htm';
else if (counter <= 40)
location.href = 'side3.htm';
else
return false;
}
</script>
Avatar billede cht22 Professor
06. marts 2015 - 09:49 #2
Der skal nok ændres på if-sætningerne:

if (counter >= 10)
location.href = 'side1.htm';
else if (counter >= 20)
location.href = 'side2.htm';
else if (counter >= 40)
location.href = 'side3.htm';
else
return false;
Avatar billede cht22 Professor
06. marts 2015 - 09:50 #3
Der skal nok ændres på if-sætningerne:

if (counter >= 40)
location.href = 'side3.htm';
else if (counter >= 20)
location.href = 'side2.htm';
else if (counter >= 10)
location.href = 'side1.htm';
else
return false;
Avatar billede kimlarsen Praktikant
06. marts 2015 - 10:40 #4
Det skal lige prøves af. Vender tilbage !

Men ser rigtigt spændende ud, så smid lige et svar så du kan få point hvis jeg kan bruge det !

Kim
Avatar billede kimlarsen Praktikant
23. april 2015 - 21:00 #5
Jeg opgiver !

Jeg har forsøgt og forsøgt, at finde ud af hvor jeg er gået galt i forhold til ovennævnte, uden held.
Hver gang jeg mærker 20 radioknapper af med Yes, så ryger jeg ved "submit" tilbage til samme side igen !

Siden kan ses her : http://sats-gruppen.dk/er-din-bolig-farlig/

Og hele sidens html kode er her under.

Et bud på hvor jeg går galt i byen vil blive meget værdsat !

<form name=form method=GET action="" onsubmit="validatesubmit()">
I boligen har der gennem de sidste mange år været brugt asbest til mange forskellige produkter. Gennemgå listen herunder og svar ja eller nej til om dette produkt forfindes i din bolig.
Efterfølgende vil du se din score for risikoen for asbest i din bolig.
<h3>Boligens installationer</h3>
<table>
<tbody>
<tr>
<th>Er der affaldsskakter i boligen og er disse installeret i boligen i perioden 1935 til 1980 ?</th>
<th><input name="value1" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value1" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der trykrør i boligen og er disse installeret i perioden 1920 - 1986 ?</th>
<th><input name="value2" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value2" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der låg over rørkanalerne og er disse installeret i perioden 1930 - 1986 ?</th>
<th><input name="value3" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value3" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der elevatorbremser i boligen og er disse installeret i perioden 1920 - 1986 ?</th>
<th><input name="value4" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value4" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der installations pakninger i boligen og er disse installeret i perioden 1920 - 1986  ?</th>
<th><input name="value5" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value5" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
</tbody>
</table>
<h3>El-installationer</h3>
<table>
<tbody>
<tr>
<th>Er der brugt varmeisolerende kabler i boligen, i perioden 1930 - 1970 ?</th>
<th><input name="value6" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value6" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der blevet brugt plader og pap i el-installationerne i perioden 1920 - 1980 ?</th>
<th><input name="value7" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value7" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt brandsikrede kabler i el-installationerne i perioden frem til 1980 ?</th>
<th><input name="value8" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value8" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt fatninger i perioden 1978 - 1984 ?</th>
<th><input name="value9" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value9" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
</tbody>
</table>
<h3>Ventilation</h3>
<table>
<tbody>
<tr>
<th>Er der aftræk &amp; ventilations kanaler indsat i perioden indtil 1986 ?</th>
<th><input name="value10" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value10" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brandspjæld i boligen ? Brugt i perioden 1945 - 1980 ?</th>
<th><input name="value11" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value11" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der Entalpi vekslere i boligen og er de installeret i i perioden 1960 - 1978 ?</th>
<th><input name="value12" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value12" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der fleksible forbindelser i ventilationen og er de isat i perioden 1960 - 1977 ?</th>
<th><input name="value13" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value13" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der isat et luftvarmeanlæg i boligen og er det sket i perioden 1955 - 1986 ?</th>
<th><input name="value14" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value14" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
</tbody>
</table>
<div>
<h3>Specielle komponenter brugt i boligen</h3>
</div>
<div>
<table>
<tbody>
<tr>
<th>Er der brugt afstands klodser i beton ? Er blevet brugt frem til 1985</th>
<th><input name="value15" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value15" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der blevet brugt afstands klodser i vægpladerne ? Blev brugt i perioden fra 1954 - 1980 ?</th>
<th><input name="value16" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value16" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der blevet brugt fliser af asbest cement ? Blev brugt i perioden frem til 1975 ?</th>
<th><input name="value17" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value17" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der blevet brugt plugs i boligen ? Blev brugt i perioden 1961 - 1971 ?</th>
<th><input name="value18" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value18" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der isat branddøre i boligen ? Asbest i dørene frem til 1972</th>
<th><input name="value19" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value19" type="radio" value="no" /> Nej.</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der tekstiler ( bl.a. Tæpper ), som er lagt i perioden 1920 - 1980 ?</th>
<th><input name="value20" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value20" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt asbestsnor ? Blev brugt i perioden 1920 - 1980</th>
<th><input name="value21" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value21" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brandtæpper i boligen ? Brandtæpper frem til 1980 indeholder asbest.</th>
<th><input name="value22" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value22" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
</tbody>
</table>
</div>
<div>
<h3>Specielle indvendige overflader</h3>
</div>
<div>
<table>
<tbody>
<tr>
<th>Tynde vægplader ? Blev ofte brugt i perioden 1950 - 1980.</th>
<th><input name="value23" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value23" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Vinyl til gulve. Ofte brugt i perioden 1965 - 1980.</th>
<th><input name="value24" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value24" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Vinyl til gulv og væg. Brugt i perioden 1930 - 1980.</th>
<th><input name="value25" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value25" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Støbegulve. Brugt i perioden 1920 - 1980.</th>
<th><input name="value26" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value26" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Puds. Brugt i perioden 1953 - 19 - 80.</th>
<th><input name="value27" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value27" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Malinger. Brugt i perioden 1961 - 1981.</th>
<th><input name="value28" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value28" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Fliseklæbemidler. Brugt i perioden 1962 - 1976.</th>
<th><input name="value29" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value29" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Spartel og fugemasser. Brugt i perioden fremtil 1979.</th>
<th><input name="value30" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value30" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
</tbody>
</table>
</div>
<div>
<h3>Tagprodukter</h3>
</div>
<div>
<table>
<tbody>
<tr>
<th>Eternit skifer. Brug i perioden 1930- 1986.</th>
<th><input name="value31" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value31" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt bølgepladeprofiler B5, B6 eller B9 i perioden 1930 - 1986 ?</th>
<th><input name="value32" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value32" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt bølgepladeprofile B7 i perioden 1967 - 1986 ?</th>
<th><input name="value33" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value33" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt bølgepladeprofil B12 i perioden 1968 - 1986 ?</th>
<th><input name="value34" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value34" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt specialeelementer eller eternitprodukter fra perioden 1930 - 1980 ?</th>
<th><input name="value35" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value35" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt asfalt produkter i boligen, i perioden 1930 - 1980 ?</th>
<th><input name="value36" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value36" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt tagpap i perioden 1965 - 1980 ?</th>
<th><input name="value37" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value37" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Tagunderstrygning fortaget i perioden 1900 - 1981</th>
<th><input name="value38" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value38" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
</tbody>
</table>
</div>
<div>
<h3>Facade</h3>
</div>
<div>
<table>
<tbody>
<tr>
<th>Er der på bygningens facade brugt Eternit beklædningsplader ? Fra perioden 1930 - 1985</th>
<th><input name="value39" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value39" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der på bygningens facade brugt Eternit facadeplader Type A ? Fra perioden 1963 - 1986</th>
<th><input name="value40" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value40" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der på bygningens facade brugt Eternit glasal ? Perioden 1960 - 1983</th>
<th><input name="value41" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value41" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der blevet brugt Eterit struktur på facaden ? Perioden 1977 - 1983</th>
<th><input name="value42" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value42" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der blevet brugt Duraform. Ofte brugt i perioden 1974 - 1982</th>
<th><input name="value43" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value43" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der blevet brugt stålplader til facaden ? Fra perioden 1957 - 1968</th>
<th><input name="value44" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value44" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der foretaget murafdækning i perioden 1967 - 1985</th>
<th><input name="value45" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value45" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der opsat sålbænke i perioden 1965 - 1985</th>
<th><input name="value46" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value46" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
</tbody>
</table>
</div>
<div>
<h3>Isolering</h3>
</div>
<div>
<table>
<tbody>
<tr>
<th>Asbest kan optræde i isolering i perioden frem til 1950. Er der gammel isolering i boligen ?</th>
<th><input name="value47" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value47" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Asbest i papir og pap i perioden 1920 - 1979.</th>
<th><input name="value48" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value48" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Teknisk isolering fortaget i perioden frem til 1979.</th>
<th><input name="value49" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value49" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt sprøjteasbest i boligen. Ofte brugt i perioden frem til 1972.</th>
<th><input name="value22" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value1" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der isat brandisolerende elevator topstykke. Brugt i perioden 1920 - 1980</th>
<th><input name="value50" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value50" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der foretaget isolering af ventilationsanlæg frem til 1965 ?</th>
<th><input name="value51" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value51" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
</tbody>
</table>
</div>
<div>
<h3>Peforerede plader</h3>
</div>
<div>
<table>
<tbody>
<tr>
<th>Er der brugt træfiberplader med asbestY. Ofte brugt i perioden frem til 1980.</th>
<th><input name="value52" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value52" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt asbestplader, type A ? Perioden 1957 - 1975.</th>
<th><input name="value53" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value53" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt Dæmpasbest ? Perioden 1957 - 1973.</th>
<th><input name="value54" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value54" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt Dæmpa-Deck ? Perioden 1968 -1977.</th>
<th><input name="value55" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value55" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt Dæmpa-Z ? Perioden 1962-1973.</th>
<th><input name="value56" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value56" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt Ikasbest ? Perioden 1957 - 1980.</th>
<th><input name="value57" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value57" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt Perorit ? Perioden 1956 - 1979.</th>
<th><input name="value58" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value58" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
</tbody>
</table>
</div>
<div>
<h3>Upeforerede plader</h3>
</div>
<div>
<table>
<tbody>
<tr>
<th>Er der brugt asbestcementplader med stålbelægning ? Brugt i perioden frem til 1979.</th>
<th><input name="value59" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value59" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt træfiberplader med asbest ? Brugt i perioden frem til 1980.</th>
<th><input name="value60" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value60" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt Asbestolux ? Blev brugt i perioden 1954 - 1976.</th>
<th><input name="value61" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value61" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt Dæmpasbest ? Perioden 1957 - 1973.</th>
<th><input name="value62" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value62" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt Dæmpa-Deck ? Perioden 1968 -1977.</th>
<th><input name="value63" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value63" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt Dæmpa-Z ? Perioden 1962-1973.</th>
<th><input name="value64" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value64" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt Internit ? Brugt i perioden 1956 - 1979.</th>
<th><input name="value65" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value65" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt Navilite ? Perioden 1964 -1981.</th>
<th><input name="value66" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value66" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
<tr>
<th>Er der brugt poleret eller glasseret eternit ? Perioden 1930-1985.</th>
<th><input name="value67" type="radio" value="yes" /> Ja <input name="value67" type="radio" value="no" /> Nej</th>
</tr>
</tbody>
</table>
</div>
<div>

<input type="submit" value="Submit" />

</div>
</form><script>
function validatesubmit() {

var counter = 0;
if (document.form.value1.value ==´yes') counter++;
if (document.form.value2.value =='yes') counter++;
if (document.form.value3.value =='yes') counter++;
if (document.form.value4.value =='yes') counter++;
if (document.form.value5.value =='yes') counter++;
if (document.form.value6.value =='yes') counter++;
if (document.form.value7.value =='yes') counter++;
if (document.form.value8.value =='yes') counter++;
if (document.form.value9.value =='yes') counter++;
if (document.form.value10.value =='yes') counter++;
if (document.form.value11.value =='yes') counter++;
if (document.form.value12.value =='yes') counter++;
if (document.form.value13.value =='yes') counter++;
if (document.form.value14.value =='yes') counter++;
if (document.form.value15.value =='yes') counter++;
if (document.form.value16.value =='yes') counter++;
if (document.form.value17.value =='yes') counter++;
if (document.form.value18.value =='yes') counter++;
if (document.form.value19.value =='yes') counter++;
if (document.form.value20.value =='yes') counter++;
if (document.form.value21.value =='yes') counter++;
if (document.form.value22.value =='yes') counter++;
if (document.form.value23.value =='yes') counter++;
if (document.form.value24.value =='yes') counter++;
if (document.form.value25.value =='yes') counter++;
if (document.form.value26.value =='yes') counter++;
if (document.form.value27.value =='yes') counter++;
if (document.form.value28.value =='yes') counter++;
if (document.form.value29.value =='yes') counter++;
if (document.form.value30.value =='yes') counter++;
if (document.form.value31.value =='yes') counter++;
if (document.form.value32.value =='yes') counter++;
if (document.form.value33.value =='yes') counter++;
if (document.form.value34.value =='yes') counter++;
if (document.form.value35.value =='yes') counter++;
if (document.form.value36.value =='yes') counter++;
if (document.form.value37.value =='yes') counter++;
if (document.form.value38.value =='yes') counter++;
if (document.form.value39.value =='yes') counter++;
if (document.form.value40.value =='yes') counter++;
if (document.form.value41.value =='yes') counter++;
if (document.form.value42.value =='yes') counter++;
if (document.form.value43.value =='yes') counter++;
if (document.form.value44.value =='yes') counter++;
if (document.form.value45.value =='yes') counter++;
if (document.form.value46.value =='yes') counter++;
if (document.form.value47.value =='yes') counter++;
if (document.form.value48.value =='yes') counter++;
if (document.form.value49.value =='yes') counter++;
if (document.form.value50.value =='yes') counter++;
if (document.form.value51.value =='yes') counter++;
if (document.form.value52.value =='yes') counter++;
if (document.form.value53.value =='yes') counter++;
if (document.form.value54.value =='yes') counter++;
if (document.form.value55.value =='yes') counter++;
if (document.form.value56.value =='yes') counter++;
if (document.form.value57.value =='yes') counter++;
if (document.form.value58.value =='yes') counter++;
if (document.form.value59.value =='yes') counter++;
if (document.form.value60.value =='yes') counter++;
if (document.form.value61.value =='yes') counter++;
if (document.form.value62.value =='yes') counter++;
if (document.form.value63.value =='yes') counter++;
if (document.form.value64.value =='yes') counter++;
if (document.form.value65.value =='yes') counter++;
if (document.form.value66.value =='yes') counter++;
if (document.form.value67.value =='yes') counter++;

if (counter >= 40)
location.href = '../landingpage1.htm';
else if (counter >= 20)
location.href = '../landingpage2.htm';
else if (counter >= 10)
location.href = '../landingpage3.htm';
else
return false; }
</script>
Avatar billede cht22 Professor
25. april 2015 - 12:44 #6
Det er fordi der lige er et par fejl.

<form name=form method=GET action="" onsubmit="validatesubmit()">

Skal rettes til:

<form name=form method=GET action="" onsubmit="return validatesubmit()">

Og så er der et forkert tegn i linjen:
if (document.form.value1.value ==´yes') counter++;

Rettes til:
if (document.form.value1.value =='yes') counter++;