Avatar billede Petergotzsche Nybegynder
06. marts 2015 - 20:53 Der er 3 kommentarer

Extremt langsomwindows 7

Hej,

min pc med windows 7 vi pludselg ikke aceptere kodeord til e to kinti med admin rettigheder. På de tokonti uden kan jeg godt komme ind,men skærmen går I sor og så tager det ca. et minut før de kommer noget frem.

Jeg kn ikke åbne explorer eller jobliste. Fktisk er det kun "documenter" jeg kan åbne, men selve dokumenterne kan ikke åbnes.
Nogen bud på hvad der kan være galt?

Windows 7 home
CPU E6300
4 GB Ram
750 GB HD
07. marts 2015 - 12:05 #1
Hmmm...

Til Vista / WIN7 styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv:
SFC.exe    /scannow > ENTER
Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...
Avatar billede Petergotzsche Nybegynder
07. marts 2015 - 13:51 #2
Hej, jeg har ingen CD. windows war installeret på maskinen da jeg købte den
Avatar billede Petergotzsche Nybegynder
07. marts 2015 - 15:05 #3
Hej,

kørte en chkdsk og den fandt fejl:

CHKDSK kontrolerer indeks <trin 2 af 3>...
31 procent færdig. <201331 af 432542 indeksposter er behandlet>
Der er fundet fejl. CHKDSK kan ikke fortsætte i skrivebeskyttet tilstand.

Prøvede så at skrive chkdsk /F . Så siger den at drevet er i brug og om man vil scanne næste gang man starter op. Jeg skrev her j og trykkede på enter.

Det virkede ikke og der blev ikke foreteget en scanning ved genstart.

Kørte også systemscanning som du skrev men det gav ingen fejl.