Avatar billede Greenland Nybegynder
07. marts 2015 - 20:19 Der er 5 kommentarer

Schtasks weekly /D parameter fejl

Hej hej,

Er der nogen der kan sige mig hvorfor følgende schtask kommando ikke fungerer på windows xp:

SchTasks /Create /SC WEEKLY /D MON,TUE,WED,THU,FRI /TN "MyTask" /TR "C\:RunMe.bat" /ST 14:00

..kommandoen gør at RunMe.bat kører kl 14:00 de angivne dage

Men jeg får følgende fejl:

Ugyldig værdi for /D [dag].

mvh Greenland
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. marts 2015 - 20:56 #1
Hvis jeg kører præcis det du skriver, accepteres det. Og jeg kan slette det igen. Er du sikker på at fejlbeskeden stammer fra det du skriver her?

C:\.....>SchTasks /Create /SC WEEKLY /D MON,TUE,WED,THU,FRI /TN "MyTask" /TR "C\:RunMe.bat" /ST 14:00
SUCCESS: The scheduled task "MyTask" has successfully been created.

C:\.....>schtasks /delete /tn "MyTask"
WARNING: Are you sure you want to remove the task "MyTask" (Y/N)? y
SUCCESS: The scheduled task "MyTask" was successfully deleted.
Avatar billede Greenland Nybegynder
07. marts 2015 - 21:31 #2
ja desværre så er det præcis det samme:-( jeg kører en dansk version af xp. Kan dette have noget med versionen af schtasks at gøre?

Kopi fra prompt:

C:\>SchTasks /Create /SC WEEKLY /D MON,TUE,WED,THU,FRI /TN "MyTask" /TR "C\:RunMe.bat" /ST 14:00
FEJL: Ugyldig værdi for /D [dag].
Skriv "SCHTASKS /CREATE /?" for at få Hjælp.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. marts 2015 - 22:48 #3
Og hvad kommer der så frem med: SCHTASKS /CREATE /?
Avatar billede Greenland Nybegynder
08. marts 2015 - 01:16 #4
/D          dage              Angiver, hvilken ugedag opgaven
                                skal køres. Gyldige værdier: MAN, TIR,
                                ONS, TOR, FRE, LØR, SØN og ved
                                MONTHLY (månedlige) tidsplaner 1 - 31
                                (dage i måneden).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. marts 2015 - 08:37 #5
Og der står så hvad du skal skrive.