Avatar billede bas Forsker
09. marts 2015 - 11:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Eksternt HDMI grafikkort

Hej

Jeg har en stationær Windows PC uden HDMI-udgang.
Jeg kan se, at man kan købe forskellige eksterne
USB til HDMI grafikkort. Er der nogen, der har
gode erfaringer med sådanne løsninger, og er der
i så fald noget bestemt man bør gå efter?

Tak.
Avatar billede delakuer Nybegynder
09. marts 2015 - 20:14 #1
Hvis du har en DVI udgang, vil jeg helt klart anbefale at du "bare" køber en omformer fra DVI til HDMI. Forskellen er at lyden ikke bliver trukket med, men den kan du bare få med over via et mini jack kabel hvis det er :) Det er også en billig løsning :)
Avatar billede bas Forsker
10. marts 2015 - 07:32 #2
Jeg mener ikke, at PC'en har DVI udgang.
Avatar billede delakuer Nybegynder
10. marts 2015 - 10:27 #3
Nogle fjernsyne har også vga indgang, så ka man i det blå vga kabel sætte direkte fra computer til tv hvis computeren har sådan et?
Avatar billede bas Forsker
10. marts 2015 - 10:57 #4
Det er jeg med på, men TV-skærmen er på 46", og jeg er ikke sikker på, at VGA kan trække en så stor opløsning.
Avatar billede MADOlsen Forsker
10. marts 2015 - 11:31 #5
#4 Opløsningen har jo ikke noget at gøre med, om TV'et er 46" eller for den sags skyld 146".

Et VGA-kabel kan snildt bruges til et almindeligt FullHD-signal.
Avatar billede bas Forsker
08. april 2015 - 07:39 #6
Beklager, at jeg først er vendt tilbage nu.
Mange tak, det virker umiddelbart fint med VGA.
Nogen der vil have points?
Avatar billede bas Forsker
23. april 2015 - 17:37 #7
Lukker.