Avatar billede Ialocin Novice
10. marts 2015 - 14:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Program(mer) til oprettelse og lagring af diagrammer ?

Hej Eksperter

Jeg søger et eller flere programmer til oprettelse og lagring af diagrammer.

Diagrammerne skal bestå af en fast kvadratisk grundflade, hvorpå man skal kunne trække forskellige objekter ind på (eks. trekanter og cirkler, pile ..)
Objekterne er standardobjekter, som man selv "tegner" første gang.

Hver gang man har trukket objekter ind på grundfladen, skal man kunne gemme/lagre den i programmet sammen med nogle karakteristika i tekstfelter.

Slutteligt skal man kunne søge de enkelte gemte "tegninger" på deres karakteristika i tekstfelterne.

Jeg har været omkring Access databasen i Microsoft Office kombineret med Word, hvori "tegningerne" er lavet.

Men det fungerer ikke helt efter hensigten :o(

Håber det gi´r mening ?
Ellers lad høre ..

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede bvirk Guru
11. marts 2015 - 11:06 #1
Kommer til at tænke på Microsoft Visio, når du skriver 'tegner første gang' - det hedder der 'stencils' hvor man gemmer sine 'standardobjekter'

Visio er et program i office suiten - man gemmer ikke 'i programmet', men som dokumenter som vi kender det fra alle office programmer. (men processen at gemme/gemme_som forgår i programmet, hvis det var det du mente)

Har ikke helt styr på medgemning af karakteristiske tekstfelter og deres søgbarhed, men det lyder som noget jeg ville forvente kunne lade sig gøre fordi Visio filer faktisk er (eller indeholder) en access database.

Desuden er det temmelig standariseret - word dokumenter kan indeholde visio tegninger - og sender man et sådan i mail til en iphone, kan denne se tegningen.
Avatar billede Ialocin Novice
11. marts 2015 - 12:01 #2
Hej bvirk

Tak for et interessant input :o)
Jeg støver lige Visio op og tester det ...

Du hører nærmere.

Mvh Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
11. marts 2015 - 12:13 #3
Og til alle I andre Eksperter ...

Hvis I har andre gode ideer omkring spørgsmålet ?
Så fyr endelig løs :o)
Avatar billede Ialocin Novice
15. marts 2015 - 18:26 #4
Hej Bvirk

Jeg kan ikke komme i nærheden af Visio.

Jeg gi´r op ...
Læg et svar og pointene skal komme.

Mvh Nicolai
Avatar billede bvirk Guru
16. marts 2015 - 18:59 #5
Det var en skam - ser ellers ud til at lægge her
  http://microsoft_visio.en.downloadastro.com/
Mvh
Avatar billede Ialocin Novice
17. marts 2015 - 08:14 #6
Hej bvirk

Så prøver jeg linket ...
Og gi´r dig point :o)

Og opretter spørgsmålet igen, hvis ikke?

Mvh Nicolai
Avatar billede bvirk Guru
17. marts 2015 - 18:43 #7
VIRUSADVARSEL http://microsoft_visio.en.downloadastro.com/ VIRUSADVARSEL

Ved nærmere eftertanke ville jeg ikke turde - hvis man oploader det første man får fra downloadastro.com, installationsprogrammet : microsoft_visio.exe, som med sin størrelse viser at den ikke kan være andet end noget der henter resten fra nettet - hvis man oploader den til:

https://www.virustotal.com

får man følgende 'positiver'

Antivirus    Result
--------------------------------
AVG         InstallCore.CE9
DrWeb         Trojan.InstallCore.161
ESET-NOD32     a variant of Win32/InstallCore.YH potentially unwanted

Hvor er det skuffende, hver gang man møder det:
http://en.wikipedia.org/wiki/There_ain%27t_no_such_thing_as_a_free_lunch
Avatar billede Ialocin Novice
18. marts 2015 - 12:41 #8
Hej bvirk

Tak for info.