Avatar billede kurdo Novice
10. marts 2015 - 23:17 Der er 7 kommentarer

hjælp til google maps/adresser

hej.

jeg vil gerne lave en hjemmeside med følgende funktion.
du går ind på siden www.minsideetellerandet.dk, hvor du får vidst et overblik over google maps. i google maps er der indtastet x antal adresser(som jeg har valgt via en backend). på siden skal den så vise de nærmeste adresser på en selv.

lidt ligesom det her(scroll ned til der hvor der står "her bor vi")
http://www.kvuc.dk

nogen der kan forklar mig hvordan jeg laver sådan et funktion? det skal primært virke på smartphones og ikke nødvendigvis på computer.

ps. beklager hvis jeg har brugt den forkerte kategori, jeg vidste ikke hvor det skulle smides ind under. hvis en #admin kan skifte til et bedre kategori, må det meget gerne gøres.

mvh
Avatar billede keysersoze Guru
11. marts 2015 - 08:04 #1
https://developers.google.com/maps/ - kig på Web-mulighederne.
Avatar billede kurdo Novice
12. marts 2015 - 00:15 #2
nu har jeg ledt hele denne side igennem

https://developers.google.com/maps/documentation/javascript/examples/directions-travel-modes

men jeg kan simpelthen ikke finde det sted, hvor man indtaste en adresse, og derefter kan trykke "køre derhen" eller "vis vej".

altså jeg vil have en adresse på mit kort, som folk bare kan trykke vis vej også få lov til at køre.

jeg bruger denne kode til at finde frem til mit nuværende position:
https://developers.google.com/maps/documentation/javascript/examples/map-geolocation
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2015 - 09:07 #3
Det ser da ud som om det eksempel du henviser til gør det fint? Du har en eller flere adresser i din kode/database og brugerens position og det er det du skal bruge til det eksempel du har fundet - du finder sjældent 100% færdig kode i deres API, men du kan stykke flere af deres eksempler sammen til det ønskede.
Avatar billede kurdo Novice
12. marts 2015 - 10:43 #4
problemet med det kode jeg har linket til er, at den viser fra bunkt A til B, jeg vil gerne have den skal vise fra "mit nuværende position" til punkt B.

kan man ændre i koden så den gør det eller er det umuligt?
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2015 - 11:17 #5
selvfølgelig kan du det - i stedet for en hardcoded værdi skal du bare benytte den værdi du får fra geolocation, altså faktisk det de gør i deres geolocation eksempel.
Avatar billede kurdo Novice
12. marts 2015 - 11:52 #6
har du mulighed for at vise det til mig/omskrive denne kode så den passer til den anden fra geolocation?

https://developers.google.com/maps/documentation/javascript/examples/directions-travel-modes

?

jeg har ikke meget forstand på java
Avatar billede keysersoze Guru
13. marts 2015 - 11:55 #7
Så er det heldigt at dette også er JavaScript og ikke java. Min tid tillader ikke så store tilpasninger for et par eksperten-point - så se det som en god mulighed for at lære lidt JavaScript selv og stil gerne spørgsmål undervejs.