Avatar billede nogetfornoget Mester
11. marts 2015 - 09:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flytning af IIS fra windows 2000 server til nyere - hvad skal jeg være opmærksom på?

Hej,

vi har et system som kører internt her i firmaet - det kører på en IIS på en Windows 2000 server.

Denne server er for gammel og har for lidt plads og muligheder, så vi skal have den flyttet til en anden nyere server - vi har en Windows server 2003, hvorpå der også kører en IIS.

Hvad skal der til, for at vi kan flytte vores site til denne server, så vi kan køre begge sites fra samme IIS?

Hvilke filer skal flyttes fra den gl. server?
Findes der evt. en guide til dette?

På forhånd tak :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
11. marts 2015 - 11:48 #1
Umiddelbart skal du blot installere de nødvendige features til IIS på 2003 som du har kørende på din 2000, og flytte hele mappen med "systemet".

Opret en ny app pool med kravene til systemet (.net version etc.), og et nyt website, giv ovenstående mappe de nødvendige rettigheder til IIS AppPool\<app pool name>, og du burde være nogenlunde kørende.

Sig til hvis noget skal uddybes.
Vh
Avatar billede nogetfornoget Mester
11. marts 2015 - 12:52 #2
Hej,

tak for input - vi prøver - og så giver jeg lyd, hvis jeg skal bruge yderligere input :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2015 - 16:27 #3
Koeres der ASP eller ASP.NET paa de to servere?
Avatar billede nogetfornoget Mester
12. marts 2015 - 11:56 #4
der køres kun asp - og vi har fået det flyttet :-)

Vil du smide et svar jokkejensen?
Avatar billede nogetfornoget Mester
26. marts 2015 - 08:27 #5
Har ikke fået noget svar fra jokkejensen - så nu lukker jeg spørgsmålet.

tak for hjælpen.

mvh.
Martin