Avatar billede camillaosterdal Nybegynder
11. marts 2015 - 09:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan man påføre eller tilknytte et referencenr. på en mail?

Hej,
Kan man på en eller anden måde påføre et referancenr. til en mail for at kunne finde tilbage hertil vha. netop det referancenr.
Forestil jer at man modtager ordre på mail og udskriver hver eneste ordre for at påføre et ordrenr. og derefter arkivere papiret.
For at undgå at udskrive hver ordre er vi nødt til at finde en metode til nemt at finde tilbage til den ordre vha. et referencenr.
Har I nogle gode ideér?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2015 - 10:17 #1
man kunne sende mail videre til en accepteret-konto internt (eller en kvittering til kunden) med påført ref-nr og vedhæftet original-mail. Fx Thunderbird kan finde søge i alle mails efter det.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2015 - 10:18 #2
btw: fx yousee sender mails retur - tak for.. din henvendelse har fået nr ... brug venligst dette ved spg angående..
Avatar billede camillaosterdal Nybegynder
11. marts 2015 - 10:20 #3
Glemte at sige at det er i Outlook. Tror jeg har fundet en løsning, måske.
Avatar billede camillaosterdal Nybegynder
11. marts 2015 - 11:21 #4
Det var en super idé Claes.
Avatar billede delakuer Nybegynder
11. marts 2015 - 12:29 #5
Jeg vil også støtte op om claes57 medmindre i har et eks. webshop system til rådighed. Det virker som om at kunderne bestille direkte med en ordreseddel over mail, i såfald så som claes57 skriver så send en ordrebekræftelse. Det giver også kunden en accept af at i har bekræftet ordren + at i kan påføre div. referencenumre osv.

At de sender til jer først er jo egentlig bare en forespørgsel på varer, og jeg tror ikke engang at den må bruges endeligt som slutseddel, derfor er en ordrebekræftelse en rigtig god idé.
Avatar billede camillaosterdal Nybegynder
11. marts 2015 - 12:40 #6
Jeg har fundet en funktion i Outlook 2013, hvor man kan redigerer meddelelse i mailen. Her kan jeg så tilføje ordrenummeret i "emne".
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2015 - 12:45 #7
Ok. Læg et svar selv, så du kan acceptere og lukke spg.
Avatar billede camillaosterdal Nybegynder
12. marts 2015 - 11:36 #8
Løsning fundet.