Avatar billede JeanJensendk Juniormester
11. marts 2015 - 13:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Desktop VS mobil

Jeg ønsker at lave forskelligt indhold til desktop og mobil, og kommet op med dette CSS, men det virker tilsyneladende ikke. Hvor har jeg mon fejlet?

Her er siden: http://jeanjensen.dk/sult/sulten.html

- og her er CSS'en:

//medium+ screen sizes
@media (min-width:992px) {
.desktop-only {
display:block !important;
}

//small screen sizes
@media (max-width: 991px) {
.mobile-only {
display:block !important;
}

.desktop-only {
display:none !important;
}

Håber der er en der kan hjælpe - enten med at finde fejlen, eller hvis der findes noget bedre/smartere...

\\ Jean Jensen
Avatar billede softspot Forsker
11. marts 2015 - 14:17 #1
Prøv lige at smide denne linje ind i head-sektionen:

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1, maximum-scale=1">
Avatar billede JeanJensendk Juniormester
11. marts 2015 - 14:38 #2
Æv, ingen effekt, hverken på desktop eller mobil (jeg har ladet meta'en stå...)
Avatar billede softspot Forsker
11. marts 2015 - 14:48 #3
Prøv lige at fjerne dine kommentarer i style-sektionen... eller anvend /* ... */ i stedet.
Avatar billede JeanJensendk Juniormester
11. marts 2015 - 14:53 #4
Nu virker det på mobilen - woop woop, men ikke på desktop (som er 1280x1024)
Avatar billede softspot Forsker
11. marts 2015 - 15:01 #5
Jeg tænker, det er fordi du har angivet display: block med !important. Prøv at fjerne det og sørg i det hele taget for at skjule og vise begge classes i begge versioner.
Avatar billede softspot Forsker
11. marts 2015 - 15:04 #6
Evt. således:

<style>
/* medium+ screen sizes */
@media (min-width:992px) {
    .mobile-only { display:none; }
    .desktop-only { display:block; }
}

/* small screen sizes */
@media (max-width: 991px) {
    .mobile-only { display:block; }
    .desktop-only { display:none; }
}
</style>v
Avatar billede softspot Forsker
11. marts 2015 - 15:11 #7
Tjek i øvrigt følgende for mere om mediaqueries og responsive webdesign:

https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/Guide/CSS/Media_queries

http://www.html5xcss3.com/2013/07/10-basic-tips-to-design-a-responsive-website.html

og der findes nok tusindvis andre links man kunne begrave sig i :)
Avatar billede JeanJensendk Juniormester
13. marts 2015 - 07:42 #8
Perfekt, 1.000 (eller ... 60) gange tak for hjælpen!