Avatar billede johncleese Nybegynder
12. marts 2015 - 08:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

membership provider i azure

Hejsa
Det skal lige siges, at jeg er meget grøn hvad angår asp.net men vil gerne i gang med at lave websider i mvc. Har forsøgt at lave standard web siden og angivet den skal ligge i azure og det gik også fint, men selve membership provider delen bliver oprettet som en lokal db. hvordan får man den op og ligge som en db i azure så bruger login og registrering ikke bliver eksekveret lokalt
Avatar billede softspot Forsker
12. marts 2015 - 08:50 #1
Opret en database i Azure og peg din forbindelsesstreng på dén database.
Avatar billede johncleese Nybegynder
12. marts 2015 - 09:34 #2
Jeg har oprettet en database i azure. Været inde under db, og finde punktet connection string. kopieret indholdet, over i mit project
og erstattet den connectionstring i web.config

<add name="DefaultConnection" connectionString="Server=tcp:XXX.database.windows.net,1433;Database=XXX;User ID=XXX@XXX;Password=XXX;Trusted_Connection=False;Encrypt=True;Connection Timeout=30;" />

derefter har jeg lavet et buil af prorjektet, publisteret sitet. men når jeg går ind på siden og klikker registrer så får jeg en fejl ved opretteklse. :-(
Avatar billede softspot Forsker
12. marts 2015 - 09:51 #3
Hvilket setup kører du på (MVC v?, hvilket IDE, Azure Websites?)?

Hvilken fejl får du, når du forsøger at registrere?

Slå evt. customErrors til i web.config, mens du løser dette problem, så du får detaljerede fejl i browseren (hvis du ikke allerede har gjort dette).
Avatar billede johncleese Nybegynder
12. marts 2015 - 10:25 #4
Jeg har oprettet mit website via MVC Website i visual studio express for web 2013. og publiseret via visual studio til azure.
Når jeg klikker registrer så får jeg en

Error.
An error occurred while processing your request.

Den samme besked får jeg selvom jeg tilføjer

    <system.web>
        <customErrors mode="on"/>
    </system.web>

til web.config :-/
Avatar billede softspot Forsker
12. marts 2015 - 11:05 #5
Prøv lige at sætte customErrors til Off i stedet (my bad).

Jeg antager i øvrigt det er MVC 5.
Avatar billede johncleese Nybegynder
12. marts 2015 - 11:18 #6
Jeg får denne besked. Skal du bruge Stack Trace også  ?

Server Error in '/' Application.

The connection string 'DefaultConnection' in the application's configuration file does not contain the required providerName attribute."

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.InvalidOperationException: The connection string 'DefaultConnection' in the application's configuration file does not contain the required providerName attribute."

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.
Avatar billede softspot Forsker
12. marts 2015 - 12:26 #7
Prøv lige at anvende denne connectionstring-definition:

<add name="DefaultConnection"
    connectionString="Server=tcp:XXX.database.windows.net,1433;Database=XXX;User ID=XXX@XXX;Password=XXX;Trusted_Connection=False;Encrypt=True;Connection Timeout=30;"
    providerName="System.Data.SqlClient" />
Avatar billede johncleese Nybegynder
12. marts 2015 - 13:11 #8
:( Det er stadigvæk det samme. Jeg fatter det simpelthen ikke
Jeg prøver lige at lave den forfra med providerName="System.Data.SqlClient" />
måske der er noget jeg har gjort forkert.
Avatar billede johncleese Nybegynder
12. marts 2015 - 13:36 #9
Okay da jeg slettede databasen og wesitet på azure og startede forfra
så kom der andre boller på suppen.
Jeg oprettede databasen via visual studio guiden hvor jeg før prøvede at pege på databasen via connection string på en database jeg lavede bagefter .
Har lige testet ved at oprette en bruger og det virkede. Hvis jeg kikker i web.config så ser min connectionstring således ud:

    <add name="DefaultConnection" connectionString="Data Source=(LocalDb)\v11.0;AttachDbFilename=|DataDirectory|\xxx.mdf;Initial Catalog=aspnet-xxx;Integrated Security=True"
      providerName="System.Data.SqlClient" />

altså en lokal database.. Men hvordan kan det mon så være at det virker mod databasen i skyen når jeg tilgår den via det online website..
Det forstår jeg ikke helt
Avatar billede johncleese Nybegynder
12. marts 2015 - 15:12 #10
ahh nu forstår jeg.. når man inde fra visual studio opretter databasen ved nyt proejekt. så angives connectionstring i et felt under instillinger i publish. ahaa. :)
softspot  du ledet mig på rette vej så du får lige point
Avatar billede softspot Forsker
13. marts 2015 - 00:04 #11
Velbekomme :-)

Beklager jeg har været fraværende, men jeg arbejder lige på noget der har deadline i morgen, fredag, så det har lige optaget mig lidt... :)