Avatar billede Rene_Rasmussen88 Nybegynder
12. marts 2015 - 09:41 Der er 1 kommentar

Genbrug af tidligere nummereret overskrift

Hej

Jeg har et problem med overskrift nummerering som jeg håber nogle derude kan give svar på:-)

Jeg er lykkes med følgende opsætning

1. Overskrift 1
pos 1.1 overskrift 2
pos 1.2 overskrift 2

2. Overskrift 2
pos 2.1 overskrift 2
pos 2.2 overskrift 2

Nu kunne jeg så godt tænke mig at uddybe pos 1.1 osv. automatisk.
som følgende

pos 1.1
Tekst

pos 1.2
Tekst

pos 2.1
Tekst

pos 2.2
tekst

på forhånd for hjælpen

Vh Rene
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. marts 2015 - 10:45 #1
Det løser du ved at indsætte en krydshenvisning til det ønskede afsnit. Du skriver ikke, hvilken version af Word, du bruger. Hvis det er Word 2007, 2010 eller 2013: Fanen Referencer > Krydshenvisning.

Krydshenvisninger indsættes som felter. Hvis du ændrer på noget, så numrene skifter, skal felterne opdateres. Marker alt (Ctrl+A) og tast F9 for at opdatere felterne.