Avatar billede KongKurs Juniormester
12. marts 2015 - 10:55 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Repræsentere penge som int?

Hej,

Hvis jeg nu har et website der handler med biler og jeg vil laven en annonceklasse med Pris som property - er det så OK, at sætte datatypen for Pris som int eller skal jeg absolut bruge decimal?

Tak!

:)
Avatar billede chrisrj Forsker
12. marts 2015 - 11:16 #1
Hvis bare du husker at gange/dividere med 100, så burde det vel være ok. :)
Avatar billede KongKurs Juniormester
12. marts 2015 - 11:23 #2
Tak for svar :) Det var mere ment som: Er det OK at beslutte man ikke har brug for øre i prisen - svært at forestille sig en bil med prisen 20.000,50 kr - eller skyder jeg mig i foden på længere sigt?
Avatar billede chrisrj Forsker
12. marts 2015 - 11:55 #3
Det kommer vel an på, hvilket segment du sigter efter.

Vil det være de billigste, mellem, eller højeste prissatte biler der er i blandt dine kunder?

Hvis det er de billigste, kunne øre muligvis være interessant, ellers ikke.
Avatar billede Syska Mester
12. marts 2015 - 12:49 #4
Nej, lad være ...

Hvorfor ikke bruge decimal når den er der?

Jeg mener helt seriøst du vil skyde dig selv i foden en dag ved at tage en så mærkelige beslutning.

Nogen lande har også 3 decimaler efter kommaet ... hvad vil du gøre der?

Så nej, det er på ingen måder "Ok" ...

Jeg ville gerne høre et argument der kan slå det faktum at decimal er det korrekte.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2015 - 19:28 #5
Jeg vil sige:

float eller double => meget slemt og meget farligt

int med kroner => uprofessionelt

int med oerer => OK og det man goer i programmeringssprog som ikke har en decimal type

decimal => oplagt i C#
Avatar billede KongKurs Juniormester
12. marts 2015 - 19:43 #6
Hej buzzzz & arne_v
arne_v: Mange tak for gode svar - smider I ikke et svar?
Avatar billede Syska Mester
12. marts 2015 - 21:53 #7
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2015 - 03:34 #8
svar