Avatar billede jk501 Nybegynder
12. marts 2015 - 12:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Styresystem på tablet

Jeg har lavet et impulskøb og købte en tablet i efteråret.

Faldt over den i Føtex - mærket defekt, og med en latterlig læav pris (men med god grund skulle det vise sig)

Efter en snak med en medarbejder, viser det sig at den har været defekt, men har været til rep. Desværre havde sagen trukket så langt ud, at kunden i mellemtiden har fået en ny.

Alt i alt ok for mig.

Udfordringen er nu at den er udstyret med windows 8, og den tidligere "ejer" har haft startet dyret op, og naturligvis lavet et password.

Lidt naivt troede jeg selv at jeg kunne finde en løsning til at få den låst op, men har måtte give op.

Den har nu lagt på en hylde i 5-6 måneder, og jeg overvejer om jeg bare skal smide den ud.

Det er en ASUS VivoTab Smart

Er der nogen som ved om det kan reddes? Eller er det bare på genbrugsstationen med den? (ville dog være møg ærgeligt, da den er mere eller mindre hel ny)
Avatar billede Slater Ekspert
12. marts 2015 - 13:14 #1
Du burde kunne nulstille den til fabriksindstillinger. Jeg ved ikke om det er en Surface, men det burde være nogenlunde det samme:
http://www.microsoft.com/surface/en-us/support/warranty-service-and-recovery/refresh-or-reset-surface#screen
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2015 - 20:05 #2
Du kan finde mange løsninger om hvordan du fjerne adgangskoden på nettet.
Avatar billede jk501 Nybegynder
24. marts 2015 - 19:42 #3
Tak for svar #1

Vedr. #2 - så har jeg jo ligesom prøvet alt hvad jeg kan finde, men uden held.

Det tætteste på jeg er kommer er dette link: https://www.asus.com/us/support/FAQ/1003346

Problemet er bare, at når jeg genstarter med shift nede, så kommer menuen, men kun med 2 punkter - altså uden trobleshoot

Jeg kan vælge imellem at genstarte eller slukke.

Asus har tilbudt at hjælpe, men jeg skal forvente at det koster ca. 1.200,- + 2 gange fragt. Og det synes jeg er lidt meget.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2015 - 22:28 #4
Engang da jeg skulle slette password på windows 8.1 ændrede jeg noget der hed Utilman.exe prøv at google det her er et eksempel http://www.hackblitz.com/hacking/recovering-windows-password/
Avatar billede jk501 Nybegynder
03. oktober 2015 - 14:31 #5
Smider lortet ud. Har prøvet alt, og gider ikke at bruge mere tid på den. Tak til der som kom med forslag...