Avatar billede Acerlap Nybegynder
13. marts 2015 - 10:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lukkes et spørgsmål. ?

Jeg har modtaget en mail fra Eksperten.dk
med en oversigt over mine åbne eller ubesvarede spørgsmål,

noget der i princippet burde være enkelt og ligetil at lukke,
især hvis man sammenligner med andre fora på nettet,

men af en eller anden grund, er det lavet så kompliceret,
at der jævnligt opstår problemer med noget så enkelt,

altså :
først stilles et spørgsmål,
derefter kommer der normalt et,.. evt. flere svar,
herefter skal spørgeren udvælge det bedst egnede svar,
- så skal spørgeren se om det er muligt at få fat i svareren,
og bede vedkommende indsætte et svar,

ikke så sært det er noget der jævnligt giver problemer,
faktisk kan det næsten ikke laves mere indviklet
især ikke hvis svarer er på ferie, flyttet til udlandet,.. hvad ved jeg.

hvorfor ikke bare lade alle svar stå åbne,
så kan spørger selv udvælge bedste svar,.. altså uden først at spørge svarer om et svar.
- (spørge svarer om et svar)
Avatar billede Blueeyez Mester
13. marts 2015 - 10:36 #1
Du stiller et spørgsmål.
En bruger smider en kommentar som viser sig at være løsningen.
Du beder brugeren der smed løsningen om at smide et svar.
Du sætter kryds i svaret (Accepter svar) og dernede hvor du normalt skriver et indlæg er der nu en accepter knap som du klikker på.

Hvis dit spørgsmål ikke får en løsning må du selv smide et svar og acceptere det.
13. marts 2015 - 14:36 #2
Jeg deler dit synspunkt, at det at lukke spørgsmål og afgive points er gjort alt for besværligt.  Især synes jeg det er 'tude tosset' at en spørger på et spørgsmål hvor der ikke kom brugbar hjælp skal oprette et tomt indlæg (svar) for at kunne lukke.  (Jeg ville skamme mig, hvis det var mig der havde programmeret sådan noget.)  Jeg har ved alle givne lejligheder foreslået at lave det såldes, at en spørger frit kan vælge et indlæg og give indlæggeren points og at en spørger, når tiden er inde, kan lukke sit spørgsmål uden videre dikkedarer.
Der er andre brugere af dette forum, brugere med stor erfaring, der fremfører grunde (som jeg respekterer men ikke deler) til at bevare systemet.
MEN det du (og jeg) skal gøre er at vælge, om vi vil bruge forummet med de regler der er eller om vi vil blive væk.  (Vi kan af gode grunde ikke forlange vores penge tilbage.)
OG jeg håber du (når tiden er inde) lukker dette spørgsmål igen.  Traditionen er, at spørgsmål om Eksperten er 'gratis,' således at spørgeren lukker med eget svar.
Avatar billede Acerlap Nybegynder
13. marts 2015 - 16:04 #3
@Blueeyez,
det kan jeg sagtens se, .. som det er nu er den korrekte fremgngsmåde,
så langt så godt,

men stadig kan jeg ikke se logikken i  :
2. En bruger smider en kommentar som viser sig at være løsningen.
3. Du beder brugeren der smed løsningen om at smide et svar.
??? jamen brugeren HAR jo allerede smidt et svar, (måske flere) så hvorfor gøre det mere besværligt. !

derudover er der et antal medlemmer der, ikke vil ønsker at modtage point,
heller ikke selvom man spørger pænt og høfligt,
- al ære og respekt for det -

sådan er vi heldigvis så forskellige,
men det er, under alle omstændigheder, med til at komplicere pointgivningen.
og dermed lukke spørgsmålet,... som det tydeligvis jævnligt volder en masse problemer,

jeg prøvede lige, af ren nysgerrighed, at skrive, - Lukke+Spørgsmål
i Ekspertens søgefelt, Det gav ikke mindre end 55.900 resulteter. !

samme søgning på Windows+Problem gav 37.100 resultater. !
formentlig incl. samtlige Windows versioner.

--------------------------------------------------------------
@Christian_Belgien

jeg er glad for at se din kommentr / indlæg,
det får mig trods alt til at føle, det ikke kun er mig der er helt gak gak. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2015 - 17:49 #4
Den nævnte måde at give point på har jeg for flere år siden foreslået, men der sker ingen udvikling på Eksperten desværre.

Specielt nye brugere kan ikke finde ud af hvornår man skal bruge svar og kommentar. Det havde været nemmere hvis svar knappen ikke var der og der for den der havde oprettet spørgsmålet, var en knap man kunne trykke på når man vil lukke tråden.
Denne knap skulle jo kun være tilgængelig når brugeren var logget på sin profil og var gået ind på de åbne spørgsmål. Her kunne man så vælge hvilke kommentarer man ville belønne med point og fordelingen af point.
Kan ikke se at denne procedure skulle være svær at implementere så det virkede.
Men absolut intet sker. Jeg har været her i snart 5 et halvt år, og i alle år er der blevet talt om forbedringer. Men stort set ingen af de forslag der er kommet er blevet indført :-(
Avatar billede Acerlap Nybegynder
13. marts 2015 - 18:27 #5
Man kunne vel egentlig også bare lade ALLE svar være 'svar-aktive', for spørgsmålsstiller,
så er det helt op til spørger, at uddele point, og takke for svar,.. færdig arbejde.

det fungerer aldeles glimrende på andre lign. websites,
det er både nemt, hurtigt, let overskueligt, og temmelig problemfrit,

jeg kunne til nød forstå hvis det var lavet for at give et ekstra reklame-klik.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. marts 2015 - 19:21 #6
Er skam ikke uenig, men må indrømme jeg blot læste titlen og så var resten automatiseret :-)

Der er flere ting her på eksperten jeg selv er imod, men folk har vidst nemt ved at finde siden, men der er jo os nogle år bag den..
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2015 - 19:41 #7
#5 Ja det kunne det sagtens. Jeg ved heller ikke hvorfor det ikke bliver lavet om.

Den eneste grund jeg kan se der kunne være et problem, det er at spørger ved en fejl kommer til at vælge det forkerte indlæg at lukke med, og derved er tråden lukket med et forkert løsningsforslag, som derved ikke får den værdi som andre kan bruge ved søgning.

Når man skal bede om svar er sandsynligheden for at det korrekte svar vælges vel større. Eller er jeg forkert på den?
Avatar billede Blueeyez Mester
13. marts 2015 - 20:26 #8
#7 Der er vel altid folk der ikke kan finde ud af point system, men det ville jo os hjælpe hvis de kunne fortryde deres handling :-)
Avatar billede stone Forsker
13. marts 2015 - 21:02 #9
Nu finder jeg det ikke problematisk at bruge systemet her men det er måske fordi jeg har været her i rigtig mange år.

Nogle er kommentarer andre som svar.

Finder man så en løsning i en kommentar så kan man så bare skrive at vedkommende skal svare og gør de ikke det så tager man bare point til sig selv.