Avatar billede Klaus123 Mester
13. marts 2015 - 11:09 Der er 1 løsning

Lave lister

Hej

Opgaven:
Jeg har en bjælke af en længde fx 8,000m som skal deles op i delbjælker af fx maksimalt 0,500m. Derudover er der et krav til at bjælken skal deles bestemte steder. Jeg ønsker en liste med delepunkter.

Opbygning
I fanen "Lastopstilling" har jeg i B6 længden på bjælken
I fanen "Lastopstilling" har jeg i C43 den maksimale længde på delelementerne af bjælken
I fanen "Lastopstilling" har jeg i E18:F25 bestemte punkter, hvor bjælken skal deles op.
I fanen "Lastopstilling" har jeg i C29:C36 bestemte punkter, hvor bjælken skal deles op.

I fanen "List" vil jeg i A5 og nedefter gerne have elementnr. fx A5=1, A6=2 osv.
I fanen "List" vil jeg i B5 og nedefter gerne have Deleplacering fx B5=0,500, B6=1,000, B7=1,355 (Bestemt punkt) og B8=1,5 osv.

Det må gerne være en løsning i VBA

Jeg håber i kan hjælpe

Venlig hilsen

Klaus
Avatar billede Klaus123 Mester
01. september 2015 - 10:35 #1
Jeg har ikke fundet nogen løsning