Avatar billede skaanning Seniormester
13. marts 2015 - 18:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

flytte projekter i eclipse

Hej er der en der ved hvordan jeg kan flytte mine projekter fra mit cdrev over på et  usb stik, så jeg kan arbejde med dem i eclipse fra USBdrevet  istedet for, da jeg arbejder på forskellige pc'er?
Jeg har prøvet at flytte dem via stifinder men når jeg så skiter woorkspace til usbdrevet kommer der bare et stomt projekt i eclipse.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2015 - 18:24 #1
Har du proevet at lave et nyt workspace paa USB og saa:

import
general
existing projects

?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2015 - 18:25 #2
Jeg tvivler ioevrigt lidt paa performance med USB!

:-)

Jeg ville vaelge:

PC1 med lokal workspace------source control-------PC2 med lokal workspace
Avatar billede skaanning Seniormester
13. marts 2015 - 18:33 #3
Det er fordi at jeg lige er begyndt på skole og når jeg er hjemme er det rarest AT lave opgaver på den stationære og når jeg er i skole er det på den bærbare så derfor tænkte jeg at det var rarest med et usb drev:))
Avatar billede skaanning Seniormester
13. marts 2015 - 18:50 #4
hej det virkede så smid et svar så jeg kan tildele point:)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2015 - 18:53 #5
svar
Avatar billede skaanning Seniormester
19. marts 2015 - 18:18 #6
Hej du har ret det fungerer ikke rigtigt med usb, for hvis de ikke har samme drev bogstav får jeg en fejl så hvordan var det du ellers ville løse det at arbejde me de samme projekter på forskellige pc'er
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2015 - 18:25 #7
Source control system (GIT eller SVN).

Og saa bruger du det til at synce de to 2 PC'ere.
Avatar billede skaanning Seniormester
20. marts 2015 - 08:54 #8
det lyder nemt, men det siger mig ikke rigtigt noget, er det 2 programmer du nævner, hvis så hvor finder jeg dem?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2015 - 14:15 #9
Lad mig beskrive SVN men GIT er ikke saa forskellig.

Begge Eclipse skal have installeret et SVN plugin. Jeg bruger subsclipse.

Saa skal du have en SVN server koerende paa en server som kan tilgaaes fra begge PCere.

En mulighed er at bruge en SVN server paa internettet.

En anden mulighed er at koere den paa en af dine egne PC'ere. Mest oplagt nok din stationaere. Det sidste kan du saa naturligvis kun tilgaa fra din baerbare naar du er hjemme. Jeg bruger selv VisualSVN som SVN server.

Hver gang du har lavet nogle opdateringer som du mener er gode, saa committer du dem til SVN.

Paa den anden PC kan du saa lave en update for at faa alle opdateringerne fra den anden PC.

Det er lidt mere arbejde end USB stick. Men du faar jo saa mange store fordele med i handlen.

Med source control kan du jo skrive kommentarer til commits, se version history, gaa tilbage til gamle versioner, starte en branch etc..
Avatar billede skaanning Seniormester
20. marts 2015 - 19:35 #10
Hej har været inde og læse lidt om det og jeg kan godt se at der er fordele ved at bruge det, men prøver lidt i nu med usb da jeg ikke har tid til at sætte mig ind i brugen af disse programmer og løber ind i et lille problem hvis det skal indstaleres på begge pcer da den ene er en firma pc og der har jeg ikke rettighedder til at indstallere noget som helst:))
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2015 - 20:19 #11
Jeg vil tro at du kan installere nye plugins i Eclipse.  Ellers har de godtnok laast den laptop haardt.