Avatar billede kahouadji Nybegynder
13. marts 2015 - 19:35 Der er 9 kommentarer

administrator konto

HEJ,
jeg har slettet adm konto og opretet et nyt konto paa anden grunde. men jeg kunne ikke log paa som administrator.Jeg har prøvet med.computeradm. /bruger/adm/ deactivere konto etc..  men lykkes ikke .(adgang nægtet) jeg ville gerne skiftet mit navn på min pc ,det kunne jeg ikke.
windows8 pro 64bit
mvhilsen
Avatar billede claes57 Ekspert
14. marts 2015 - 09:42 #1
Hvis du har programmer og data klar i en backup og er frisk på at starte forfra, så er der i pc-indstillinger en mulighed for at nulstille Windows. Derefter log på med nyt navn, og installer programmer og indlæs data.
Avatar billede kahouadji Nybegynder
14. marts 2015 - 13:12 #2
HEJ,
Når jeg klikke paa pc-instillinger / generelt/ optmirer pc eller fjern alt og geinstallere Windows ,jeg har ikke administrator rettigherder til.
Hvad med safe mode er der noget muligherder til.????
Tak for hjelp
Avatar billede claes57 Ekspert
14. marts 2015 - 13:25 #3
Er det en pc med forud-installeret windows? så er der sikkert en mulighed for at gendanne fra boot ved at trykke på en f-tast (står i manualen).
Avatar billede kahouadji Nybegynder
16. marts 2015 - 13:31 #4
yes , pc er med forud -installeret Windows !!!hvordan skal jeg gendanne den fra boot. det har jeg aldrig prøvet den .
mvhilsen
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2015 - 13:47 #5
det står i manualen - og jeg ved ikke, hvilken pc du har, så du må selv læse dig frem.
Avatar billede kahouadji Nybegynder
16. marts 2015 - 16:48 #6
Windows8 pro.hp Compaq CQ2849EO .ie 10.
64-bit
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2015 - 17:13 #7
manualen http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c03260771
side 9
Valgmuligheder for systemgenoprettelse
Du bør forsøge en systemgenoprettelse i følgende rækkefølge:
1. Via harddisken fra startmenuen i Windows 7.
2. Via harddisken ved at trykke på F11 på tastaturet under opstart af systemet

hvis du ikke har rettigheder til #1, så er det #2 -
Systemgenoprettelse ved systemopstart
FORSIGTIG: Systemgenoprettelse sletter alle data og programmer, du har oprettet eller installeret.
Tag sikkerhedskopier på en flytbar disk eller et USB-flashdrev af alle vigtige data.
Hvis computeren virker, men Windows 7 ikke reagerer, kan du benytte disse trin til at udføre en
systemgenoprettelse:
1. Sluk for computeren. Tryk om nødvendigt på tænd/sluk-knappen, indtil computeren slukkes.
2. Afbryd alle ydre enheder til computeren med undtagelse af skærmen, tastaturet og musen.
3. Tryk på tænd/sluk-knappen for at tænde computeren.
4. Så snart det indledende firmalogoskærmbillede vises, skal du trykke flere gange på F11 på
tastaturet, indtil meddelelsen Windows indlæser filer... vises.
5. Klik på Systemgenoprettelse under Jeg har brug for hjælp med det samme.
6. Hvis du bliver bedt om at oprette en sikkerhedskopi af dine filer, og du ikke har gjort det endnu,
skal du vælge Sikkerhedskopier først filerne (anbefales) og derefter klikke på Næste. Ellers
skal du vælge Genopret uden at sikkerhedskopiere filerne og derefter klikke på Næste.
7. Systemgenoprettelse begynder. Når systemgenoprettelsen er gennemført, skal du klikke på
Udfør for at genstarte computeren.
8. Fuldfør registreringsprocessen, og vent, indtil du ser skrivebordet.
9. Sluk for computeren, tilslut alle ydre enheder igen, og tænd for computeren igen.
Avatar billede kahouadji Nybegynder
17. marts 2015 - 19:44 #8
hello,
probleme er løst via safe mode
genstarting af pc ,tryk paa ESC, safe mode etc....
Tak for hjælpen
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2015 - 20:11 #9
Godt det virker igen. Bare accepter eget svar, så spørgsmål afsluttes. Så har du også point til en anden gang.