Avatar billede tzinck Novice
14. marts 2015 - 16:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Router som access point

Jeg har to TP-Link TL-WDR 4300 N750 routere.

Den ene skal køre som alm. router... Ingen ben i det...

Den anden skal køre som access point, og DET driller :-(

Jeg VED det kan lade sig gøre - jeg har prøvet det før - bare med en anden router som den egentlige router.

Router 1 har ip 192.168.0.2

Router 2 får:

IP: 192.168.0.101
Standard gateway 192.168.0.2

Så slår jeg DHCP fra (det har jeg læst at man skal)... og så skal den reboote... og så mister jeg både forbindelsen til internet og til administrationsmodulet, og kan ikke komme i kontakt med den igen - så må jeg resette :-(

Nogen ide om, hvad der går galt ?
Avatar billede tzinck Novice
14. marts 2015 - 17:45 #1
hmmm, Den skal måske have fast ip adresse... men hvilken ???
Avatar billede tryltryl Juniormester
14. marts 2015 - 18:17 #2
Stik kablet i en af router 2's lan-porte. Giv den en statisk lan-ip. Dvs 192.168.0.x - som ikke indgår i router 1's dhcp-område. Så burde du være kørende.
Avatar billede tzinck Novice
14. marts 2015 - 19:02 #3
Jeg kan ikke få lov at give den en statisk ip adresse. Jeg prøver med 192.168.0.1

Den siger: "bad dns server ip address. Please input another ip address, for example 202.92.134.188

Det har jeg også prøvet - så siger den bare det samme...
Avatar billede tzinck Novice
14. marts 2015 - 19:03 #4
Det er vist i øvrigt rigtigt at kablet fra router 1 ikke skal i WAN men i LAN. Det var det vist også sidst det fungerede.
Avatar billede tryltryl Juniormester
14. marts 2015 - 20:19 #5
Prøv lige med en ip-release på wan først. Derefter skal "wan" ikke bruges til noget.
Avatar billede tzinck Novice
14. marts 2015 - 20:46 #6
Det viste sig at TP-link support havde åbent nu. De kunne heller ikke finde ud af det.

I deres guide står der et DHCP skal være slået fra på router 2 når den skal fungere som access point. Det virker jo også mest logisk, men det skal den IKKE. DHCP skal tilsyneladende være slået til på begge routere, og begge skal sættes op til dynamisk IP.

Som du også sagde skal forbindelsen fra router 1 i en LAN port - ikke i WAN

Nu funker det. Tak for forsøget :-)
Avatar billede tzinck Novice
14. marts 2015 - 20:47 #7
du trænger til lidt point :-)

Kom med et svar