Avatar billede japping Nybegynder
15. marts 2015 - 09:33 Der er 6 kommentarer

Virus eller defekt PC ?

Jeg får følgende besked når jeg starter min pc:

16 bit MS-DOS Subsystem - C:\Users\....\AppData\Roaming\systweak\ssd\SSD.exe
The NTVDM CPU has encounted an illegal instruction. CS:0e1a IP:04a0 OP:63 6b 67 72 6f Choose 'Close' to terminate the application.

Samtidigt åbner der sig 2 DOS prompt med følgende headere og uden tekst i vinduerne:
1) c:\users\.....\AppData\Roaming\systweak\ssd\SSD.exe
2) c:\users\.....\AppData\Local\Temp\tbuB7F8.exe

Det skal også nævnes at dagen før dette dukkede op, fremkom der blå skærm og PC'en genstartede.

I IE har min sædvanlige atartside været byttet ud med en anden og jeg har bla. været inde og ændre denne men den ændret automatisk tilbage til "blank". Jeg har slette alle filer i temp-folderen.

Er der nogen der kan fortælle noget om dette problem ? Er det udefrakommende software/virus der generer min PC eller, er det min PC/SDD/CPU der har en defekt ? Og hvad kan jeg evt. gøre ved det ? Et analyseværktøj eller andet jeg bør anvende ?

Alle gode råd er velkomne :-)
Avatar billede Guitarfix Nybegynder
15. marts 2015 - 10:33 #1
Her er lidt læsestof om den fejl du får:

http://support.microsoft.com/en-us/kb/245184

Vh Palle
www.guitarfix.dk
15. marts 2015 - 10:44 #2
Hmmm... pga. mistanke ... så her er min 'pakke' ->

Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.bleepingcomputer.com/download/hijackthis/dl/90/

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Ny guide til MalwareBytes ->
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2015 - 10:53 #3
Er det en Windows 7, burde du kunne trykke på F8 gentagne gange under opstart og vælge at køre i fejlsikret tilstand, og den vej måske gendanne tilbage til da systemet virkede.

Men som Karise Larry skriver må vi lige vide hvilket system vi har med at gøre.
Avatar billede japping Nybegynder
15. marts 2015 - 11:46 #4
Tak for jeres indlæg og undskyld - nogle gange tror jeg, at andre kan gætte sig til mine tanker :-)

Styresystem: Win7.

Guitarfix -> jeg har læst dit link og undrer mig dog over, at det også har indflydelse på IE !

karise-larry -> tak, jeg vil lægge min log ud når.

All -> tak for input.
Avatar billede japping Nybegynder
15. marts 2015 - 12:27 #5
CCleaner har umiddelbart haft en visuel effekt da der ikke kommer COM-prompt mere med beskedder.

Jeg tester lige lidt mere og vender tilbage med rapporter.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2015 - 12:47 #6
Velbekomme.
Kan du køre computeren i normal mode vil programmerne Malwarebytes og Adwcleaner med sandsynlighed finde noget der skal fjernes.
Jeg studser også over de meddelelser du har fået fra din appdata mappe. Specielt den nederste kunne tyde på adware.