Avatar billede desist Seniormester
15. marts 2015 - 11:44 Der er 7 kommentarer

Google drive

Hej
Er det muligt, at få en fil tilbage man ved en fejl er kommet til at slette på Google drev?. Som det er ved f.eks dropbox
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2015 - 12:07 #1
på pc har du en lokal kopi af filer i drev. Så kan du MÅSKE klare den via en undelete. Fx http://www.piriform.com/recuva
Avatar billede desist Seniormester
15. marts 2015 - 14:53 #2
Ok. Ved du også  ligger Google drev backup mappen ? Den sletter ikke i lokal mappe når du sletter i Google drev ?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2015 - 15:18 #3
den sletter også lokalt - men det kan du så typisk redde med fx recuva.
Du skal se i c:\brugere\[dit brugernavn]\
efter en mappe, der hedder Google Drev.
Recuva søger på hele drevet efter fx billeder - i listen over fundne, men slettede filer leder du så først efter mappen, og derefter filnavn.
Avatar billede desist Seniormester
15. marts 2015 - 15:39 #4
Gælder det også den anden vej? Altså hvis du sletter lokalt. Sletter den jo så også i skyen
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2015 - 15:42 #5
Yep. Så snart GD-driveren kører, så synkroniserer den mapperne.
Avatar billede desist Seniormester
15. marts 2015 - 16:04 #6
Hmmmm så er der jo ikke meget smart i den backup funktion :(
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2015 - 16:13 #7
Det er IKKE en backup. Det er en mulighed for at se data mens du er offline. Backup af dine data styrer du selv i et dertil indrettet backup-program.