Avatar billede Fynoe Nybegynder
15. marts 2015 - 14:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

USB problemer

Hej,
Et noget underligt USB problem er opstået, muligvis efter jeg kørte en disk scanning på en af mine USB harddiske i går. Jeg annullerede denne, da det tog for lang tid (den var kommet 15% efter fire timer), men efterfølgende er der nu flere af mine USB enheder, som ikke længere registreres overhovedet på min computer. Jeg har tre eksterne harddiske, to USB printere, et webcam, og mus og keyboard kører også USB. Men i dag er det kun mus, keyboard, webcam og min farveprinter, der virker.
Under Enheder og printere står min laserprinter pludseligt under "Uspecificeret" sammen med en "USB Inputenhed", men der er her ingen mulighed for at foretage fejlsøgning.
Mine eksterne harddiske kommer ikke frem noget sted, heller ikke under Diskadministration. Jeg har prøvet at bytte rundt på USB portene, så jeg er sikker på, at portene i øvrigt virker (webcam virker f.eks. i alle porte).
Jeg har forsøgt i Enhedshåndtering at fjerne USB controllere og genstarte, uden effekt. Jeg har forsøgt en ren genstart og genstart i fejlsikret tilstand uden effekt. Windows fejlfinding melder ingen fejl.
Alle USB harddiskene virker desuden fint på konens bærbare.
Jeg kører med 64bit Windows 7 Home Premium.
Jeg har søgt info på nettet, og plejer ellers nok at kunne løse tingene selv, men her kommer jeg til kort..
Jeg håber, at I kan hjælpe med en løsning, lad mig endelig vide, hvis I har brug for mere info.
Avatar billede Xenu Juniormester
15. marts 2015 - 22:44 #1
Prøv at fjeren alle dine USB enheder og kør denne: https://code.google.com/p/usboblivion/

Målet er at få geninstalleret alle drivere når du sætter dem til igen.
Avatar billede Fynoe Nybegynder
02. april 2015 - 11:25 #2
Hej,
Løsningen var fysisk at skifte til en anden intern usb connector på bundkortet.
Beklager den lange svartid