Avatar billede log Nybegynder
15. marts 2015 - 16:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

slette spor fra nettet - hvordan gør man det på ens puter

Ville gerne have det, så folk på nettet ikke kan lure med når man surfer rundt.
Hvordan indstiller man ens puter til det....!

Kører med Windows
Den uvidende ang. computer
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2015 - 17:17 #1
Det håber jeg du allerede har beskyttelse mod, med din firewall og antivirusprogram?

Er din pc inficeret med snavs, vil dette snavs jo så kunne spore dine vaner, og derfor bør man jævnligt rense og vedligeholde computeren.

Jeg bruger tre programmer til dette, samt defragmentering for at få mere hastighed på computeren.

Programmerne er CCleaner, Malwarebytes og AdwCleaner.

Du kan få en guide til at bruge programmerne her:
Hent og installer CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

I øvrigt kan alle browsere vælges til at slette alt det den har passet på når du lukker browseren.

CCleaner sletter også browserdata når oprydning køres.
Hvor Malwarebytes og Adwcleaner tager sig af adware og malaware
Avatar billede Blueeyez Mester
15. marts 2015 - 18:43 #2
I firefox er der noscript og adblock plus edge.
Bemærk dog at noscript skal oplæres i hvad den ikke skal blokere og derfor kan det godt være træls indtil den er oplært, men den er effektiv.
Hvis der er en SSD i din pc så må du ikke defragmentere den!
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2015 - 19:11 #3
jeg svarer så fra en anden vinkel. Det gør du ikke. Sites, du besøger, eller de søgemaskiner du bruger, har helt deres egne regler og kundskaber.
Det eneste du kan arbejde med er data på din egen maskine - se de to tidligere indlæg - du kan forhindre, at dine venner og familie kan se spor fra din pc.
Ude på nettet samler de data i store mængder, og du skal bare én gang komme til at afsløre dig med fx email i en konkurrence, og alle dine spor linkes sammen til en profil.
Avatar billede log Nybegynder
17. marts 2015 - 16:36 #5
Tusind tak for jeres råd samt links,men helt ærligt har min maskine ikke plads til de programmer, så udsigten lige nu er nok en ny og større computer
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2015 - 16:44 #6
nu fylder ip changer og ip hide programmer jo ikke ret meget da de ofte er tilføjelser

de findes også som et lille program man bare starter op og skifter ip så de tror du sidder ude midt i afrika eller hvad du nu vælger

men ok med det

m.v.h
Avatar billede log Nybegynder
17. marts 2015 - 16:45 #7
Har meget lidt forstand på det tekniske ved puteren, derfor vil jeg prøve som sagt at bruge Degfragmentering, men aner ikke hvad SSD er..........?
Avatar billede log Nybegynder
17. marts 2015 - 16:50 #8
Bare det jeg skriver her, kan puteren ikke følge med, spiser en del bogstaver - så nok ikke anden udvej end ny maskine, orker den snart ikke mere - venter og venter og ..............s*s ja hamrende irriterende....god dag derude.