Avatar billede TheresaD Juniormester
16. marts 2015 - 15:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at lave en kontoplan via listemenu i excel

Jeg er i gang med at lave en kassekladde i excel, hvor jeg indtaster mine omkostninger og indtægter.

Det jeg gerne vil have lavet, det er at den konto plan jeg bruger, står i en listemenu med kontonr samt tekst på hvad det er fx 1100 - Indtægt.

Jeg kan godt lave sådan en liste, men jeg  ønsker at hvis man fx skriver 11 så forslår den selv resten eller hvis man skriver ordet indtægt, så viser den alle de konti hvor ordet indtægt indgår i.

Det er vigtigt at man kan bruge mus eller tastatur til at finde det rigtige kontonr man skal bruge.

Jeg vil også have at når man har valgt fx konto 1100 - Indtægt. Så laver den en kolonne hvor der kun står 1100 i. og når man vælger en konti mellem 11610 og 11699, så kommer der et popup vindue, hvor man skal taste et ekstra tal i, som så bliver overført til en kolonne ved siden af kontonummeret.

Håber det giver mening :) 
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2015 - 17:33 #1
Hvorfor ikke bare hente et færdigt ark - her til enkeltmandsvirksomhed (gratis) http://excelsis.biz/Excelregnskab%20-%20Fleksibel%202014.xlsx
Avatar billede TheresaD Juniormester
17. marts 2015 - 12:21 #2
Fordi den ikke har de funktioner jeg skal bruge
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2015 - 05:50 #3
winfinans har hvad man skal bruge, og summasumarum.
at lave det selv er ikke godt.
det som programmerne laver kan direkte afleveres til regnskab/skat.
Avatar billede TheresaD Juniormester
18. marts 2015 - 10:10 #4
Jeg skal ikke bruge et andet ark end det jeg har. det jeg har kan allerede snakke sammen med vores regnskabs program. Jeg har brug for nogle ekstra funktioner til arket for at sikre at når andre bruger det, at de taster rigtig i arket.
Avatar billede TheresaD Juniormester
30. marts 2015 - 08:56 #5
lukker den bare selv