Avatar billede KurtNielsen Nybegynder
17. marts 2015 - 08:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Genoprettelse

Hej.
Jeg har Windows 7 Premium.
Hvis jeg går til genoprettelse, står der "der er ikke oprettet noget gendannelsespunkt på computerens systemdrev"
Hvorfor gør den ikke det ?
Der står så bagefter at hvis jeg vil oprette et gendannelsespunkt skal jeg gå til systembeskyttelse, hvor jeg så kan lave et genoprettelsespunkt, men når computeren så har været slukket, forsvinder dette punkt også. Nogen forslag til hvad der kan være galt ?
Min kone har samme styresystem, hvor der ikke er problemer.

Mvh. Kurt Nielsen
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2015 - 09:00 #1
prøv at se på uret i windows - maskinen ser kun bagud mht gendannelsespunkter, og hvis uret dør/nulstiller ved nedluk, så har du fejlen. Det gør også, at windows update og andet kan rode rundt i uvished.
Avatar billede KurtNielsen Nybegynder
17. marts 2015 - 12:24 #2
Det ur der er i nederste højre hjørne passer, hvis det er det du mener.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2015 - 13:11 #3
ok - i kontrolpanel/genoprettelse/konfigurer systemgendannelse (eller system, fanebladet systembeskyttelse) klik på c-drev og konfigurer. Den skal være slået til, og der skal være sat diskplads af (typisk ca 10% af diskens størrelse).
Avatar billede KurtNielsen Nybegynder
17. marts 2015 - 16:06 #4
Den står på c drev, dog kun 2%
Har jeg nu hævet til 10 men får den fejl medd,

"der opstod en fejl på egenskabssiden en fil som allerede findes kan ikke oprettes (0x800700B7)"
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2015 - 16:33 #5
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
hent installer fra Direct Download.
du skal bare starte fra faneblad 3 med Check og så evt check-disk hvis den  foreslås. Herefter 5 backup og derefter repairs.
Efter rep, så prøv igen at øge størrelsen til gendannelse til ca 10%, og endelig at lave et gendannelsespunkt.
Avatar billede KurtNielsen Nybegynder
17. marts 2015 - 16:56 #6
Den må jeg lige har igen :-)
Du skriver "hent installer fra Direct Download"
Når jeg går ind på linket du henviser til, ser jeg ikke dette nogen steder
Faneblad 3 er for mig at se "Mirror #3 BleepingComputer.com"
Er det den jeg skal have fat i ?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2015 - 18:45 #7
se på https://www.dropbox.com/s/r6quo4e2flfwnnk/Image010.png?dl=0
der hvor hånden er - det link...

Det er først når programmer er hentet, installeret, og du kører det, at du kommer til faneblade - og der starter du med #3
Avatar billede KurtNielsen Nybegynder
17. marts 2015 - 19:31 #8
Det finder jeg vist ikke ud af, da der ikke er nogen hånd. Den side der kommer frem, er der godt nok en download, men jeg får kun en copi af billedet.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2015 - 19:50 #9
Billedet er fra min pc. Jeg har sat hånd ind.
Når du går til download link, så kører du din cursor ned til samme.
Men jeg giver dig nok ret, få hjælp fra en lokal, der kan guide dig igennem...
Avatar billede KurtNielsen Nybegynder
17. marts 2015 - 20:26 #10
Prøver lige igen :-)
Når jeg kører ned til direct download får jeg installeret et program.
Faneblad 3 er Kontroller men der er dog ingen backup.
Må nok få min svigersøn til at se på det.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2015 - 20:42 #11
faneblad 3: klik på Check
HVIS den så foreslår check-disk, så er den knappen nedenunder.
DEREFTER
faneblad 5: backup
hvor du dels vil lave en Backup af registreringsdatabasen og vil Create et gendannelsespunkt - bare i fald noget uforudset sker.
DEREFTER
faneblad + Repairs
hvor du klikke på Open Repairs og i næste vindue klikker på Start Repairs - og venter noget tid på at den bliver færdig.
Så genstart og tjek, om alt er ok.

jeg synes, det var det, jeg skrev i indlæg #5 - men få hellere svigersøn til at fortsætte tråden.
Avatar billede KurtNielsen Nybegynder
18. marts 2015 - 07:36 #12
Så fandt jeg ud af hvad jeg gjorde forkert.
Jeg gik til Direct Download nederst på siden,
Skulle have valgt den midt på siden, du skriver jo også Installer.
Nu må jeg så igang
Avatar billede KurtNielsen Nybegynder
01. april 2015 - 07:24 #13
Dette for at se om jeg kan få lukket spørgsmålet