Avatar billede INM Nybegynder
17. marts 2015 - 09:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Automatisk kopiering af celler fra ark til "forside"

Jeg er ved at lave et regneark, hvor ark 1 skal være en opsamling af en masse informationer fra 70 underliggende ark. de underliggende ark består af en spørgeskema, hvor det er hensigten at den tekst/tal der er skrevet i de definerede celler bliver samlet på ark 1. På ark 1 er det planen at besvarelserne fra hvert ark får sin egen linje. Jeg kan bare ikke finde en formel der flytter tingene over på ark 1. Jeg kan godt finde ud af "kopier" og "sæt ind" men da det handler om ret mange ark vil det tage oceaner af tid. Er der mon nogen der har et fif? Jeg arbejder i Excel 2010.
Avatar billede supertekst Ekspert
17. marts 2015 - 10:03 #1
Der skal nok en makro til..
Avatar billede store-morten Ekspert
17. marts 2015 - 10:53 #2
='Ark2'!A1
Avatar billede INM Nybegynder
17. marts 2015 - 13:14 #3
Hej - sådan havde jeg også troet at det var MEN den skriver IKKE testen i cellen men selve formlen.
Avatar billede store-morten Ekspert
17. marts 2015 - 18:08 #4
Er cellen formateret som tekst?
Avatar billede INM Nybegynder
18. marts 2015 - 08:32 #5
Ja, det er den - både i underarket og på "forsiden"
Avatar billede store-morten Ekspert
18. marts 2015 - 15:40 #6
Når cellen er formateret som "Tekst", opfattes og vises, det der skrives i cellen som tekst. Også formler.

Prøv at skrive formlen i en celle der er formateret som "Standard"

Ps. hvis du ændre cellen med formlen indtastet, fra "Tekst" til "Standard" vil den stadig vise formlen.
Avatar billede INM Nybegynder
19. marts 2015 - 11:43 #7
Hej store-morten! Du er SKRAP! - det virker :-) (nu mangler jeg så bare at finde ud af hvordan jeg får ark 1 på linje 1, ark 2 på linje 2 osv i samlearket. Men tak for hjælpen!