17. marts 2015 - 11:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 glemmer tastaturet

Ny stationær PC med Windows 8.1 og tilhørende nyt USB-tastatur. Nogle gange den bliver tændt, virker tastaturet slet ikke. Der er lys i tastaturet hele tiden og USB-stikket sidder korrekt i. Det hjælper ikke at slukke og tænde PC'en, men det hjælper at tage USB-stikket ud og sætte det ind igen.

Fejlen er der både med det nye USB-tastatur, der fulgte med Packard Bell-PC'en og med et gammelt USB-tastatur.

Trådløs mus virker fint og ifølge Windows virker driveren til tastaturet korrekt, mens fejlen er der.

Kan eksperterne hjælpe mig?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2015 - 13:18 #1
kunne ligne noget med en indstilling i bios

kan være der er en der kennder den nøjagtig

men se her

http://www.pcfly.info/Data_Recovery/2012/04/Hvordan-endrer-jeg-en-bios-mus-og-tastatur-til-usb-.html

kunne være det er en hjælp

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2015 - 12:14 #2
de tskulle vel ikke være den simple at det ikke virker optimalt hvis du bruger en forkert usb på bundkortet
prøv hvis den har muligheden for at bruge ub 2.0
hvis man f.eks i en stationær pc sætter den i en usb 3 kan man ikke bruge den ved nyinstall
der skal den sidde i usb 2

et gæt - prøv det

husk at vende tilbage til dine spørgsmål

m.v.h
17. april 2015 - 17:31 #3
Hej igen.

Beklager, der gik lidt tid. Det drejer sig om min mors PC og hun bor langt væk, så jeg kunne ikke bare afprøve jeres forslag.

Hun fortæller mig, at problemet vist har løst sig selv, så jeg vil (om muligt) gerne give jer halvdelen af pointene hver, hvis I skriver et svar til mig. Hvis det ikke er muligt, så får den hurtigste alle pointene.

Tak for jeres hjælp og tid!
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2015 - 19:34 #4
ok