Avatar billede illisher Praktikant
17. marts 2015 - 15:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

win update fejler, hvordan slettes en update?

Jeg har et stort problem. Min computer har hentet en opdatering til windows, som den fejler med at installere. Hver gang ejg tænder min computer går den igang med at installere den opdatering, og hver gang fejler den. Det betyder at det tager 5-7 min hver gang jeg skal tænde computeren. Og det er til at blive sindsyg af.

jeg har prøvet at bruge windows update, og hente alle nye, manuelt og installere, men dette afhjalp ikke problemet.

Kan jeg slette eller fjerne den opdatering som den heleriden prøver at installere, så jeg slipper for det cirkus hver gang?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2015 - 15:58 #1
Hvis du går ind i Windows Update og højreklikker på opdateringen, skal du vælge "skjul opdatering" så den springer den over.

Du burde hvis du har systemgendannelse kørende gendanne computeren til lige før opdateringen kom ind. Går du så ind og kører Windows update og lader den finde det som der nu er, skal du huske at fravælge den nævnte opdatering ved at gøre som nævnt ovenover her.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2015 - 17:03 #2
en igangværende opdatering kan 'nulles ud' så du bagefter kan fravælge den jf 200661
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
tag installer fra Direct Download
når du kører programmet, så start bare i step 5: backup og så repairs.
efter kørsel genstart, og så i kontrolpanel/windows update og afmeld den famøse.
Avatar billede illisher Praktikant
28. marts 2015 - 13:18 #3
Jeg har desværre ikke noget systemgendannelses punkt der ligger tilbage fra før problemet opstod. :(

Jeg kan ikke lige få det at fungere, det med at afmelde dem i win update.

og det der tweaking program, vil ikke lave en backup? Gør jeg noget forkert?

har taget et par billeder, så kan i lige se lidt.  post gerne et billed, hvordan det det kan fikses, det måske nemmere end at forklare det.
Avatar billede illisher Praktikant
28. marts 2015 - 13:20 #4
Avatar billede illisher Praktikant
28. marts 2015 - 13:20 #5
https://billedeupload.dk/images/ERFqY.jpg

ja det gik elles god med at poste de 2 links :p :D
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2015 - 13:38 #6
Sidder ikke lige ved en Win 7 nu, men åbner du løsnings center kan du så ikke reparere Windows update herinde?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2015 - 13:58 #7
Nå der var ikke den store hjælp i løsningscenteret.
Inde under oversigten hvor du kan se opdateringerne er der en linje der hedder "fejlfind problemer med installation af opdateringer"
Hvad sker der hvis du bruger den mulighed.
Er der ikke noget "fixit" ved denne der måske kan rette noget.
Har du prøvet dette?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2015 - 14:03 #8
Du kan godt køre tweaking alligevel i repair-fanebladet. Du skal bare kun have markeret Windows Update og intet andet i listen over mulige rep.
Derefter genstart, og i win-Update højreklik på den opdatering, og vælg skjul.
Men du skal så også have løst problemet mht systemgendannelse. Det vil jeg helst tage bagefter, så ting ikke rodes sammen.
Avatar billede illisher Praktikant
28. marts 2015 - 19:15 #9
Det lykkedes, med hjælp fra det program. Takker.

har ikke problemer med systemgendannelse. Eneste "problem" var jeg ventede for længe med at fikse win update problemet, at der ikke var gamle nok systemgendannelses punkter, at gendanne til. :)

Du må gerne ligge et svar. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2015 - 19:26 #10
Bare læg et svar selv. Men det er et eminent program til at rette dumme Windows-fejl.
Avatar billede illisher Praktikant
31. marts 2015 - 15:57 #11
oki.. tak igen for hjælpen.