Avatar billede kimsand Nybegynder
18. marts 2015 - 15:43 Der er 1 løsning

kode der eksekverer i fortløbende formular

Jeg vil gerne eksekvere en dcount hver gang jeg har en post i en fortløbende formular.

så derfor sætter jeg

=DCount("*";"DT_borgervaerkstedskalender";"IDplads = " & [IDplads] & "AND  [dato] = #" & Date() & "#")

ind i standardværdi for et felt som ikke er bundet.

Hver post i recordsættet er en plads på et værksted.

Her undersøger jeg om der er en post for en konkret plads på værkstedet en konkret dag(idag)

Det virker, men kun halvt, fordi alle de efterfølgende poster, altså pladser på værkstedet returnerer også 1, selvom de ikke har en post der kan tælles.

Det er som om at det er resultatet i den første post i recordsættet der bliver vist som resultat for alle posterne i recordsættet

Hvad gør jeg ? kan jeg få sådan en dcount til at returnere den konkrete værdi for den respektive post ?
Avatar billede kimsand Nybegynder
18. marts 2015 - 16:11 #1
ahhh :) satte den op i kontrolelementkilde istedet for... SÅ VIRKER DET :)