Avatar billede janos Nybegynder
18. marts 2015 - 16:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Defekt harddisk

Har haft et problem med opstart af Windows Vista på min bærbare computer (sort skærm), hvorfor jeg har afmonteret harddisken og og koblet denne til min stationære computer. Når jeg har forsøgt at få adgang til harddisken - som jeg kan se i stifinder med drevbogstav - får jeg at vide, at disken ikke er tilgængelig.
Jeg prøvede så at lave en WindowsImageBackup, hvilket tilsyneladende lykkedes, idet jeg nu har en mappe på en af mine harddiske på den stationære, indeholdende et antal xml-filer - ialt ca. 110 GB.
Er der en måde hvormed, jeg kan konvertere xml-filerne om til almindelige filer, som jeg senere kan smide over på en ny harddisk.

Skal lige nævnes, at jeg med et data recovery program, har kunnet se at mapperne på den bærbare harddisk er intakte, jeg kunne dog ikke lige gennemskue, hvordan jeg fik filerne kopieret til en anden harddisk :-(
Avatar billede Blueeyez Mester
18. marts 2015 - 16:51 #1
Hent dataen med easeus data recovery! Super nemt og dataens struktur holdes intakt.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
18. marts 2015 - 20:08 #2
Virkede Blueeyez' forslag?
Avatar billede janos Nybegynder
18. marts 2015 - 21:29 #3
Hej Blueeyez - tak for svar. Jeg har installeret programmet du henviste til og lavet en hurtig scanning og recovery, men desværre kom der kun nogle mærkelige filer ud af det. Filer som ikke kan bruges til noget.
Det er så formentlig ikke programmets skyld, men måske fordi filerne allerede var blevet korrumperet på harddisken.
Jeg har så sat programmet til at lave en såkaldt deepscan, men det tager tilsyneladende en evighed :-(
Som nævnt tidligere har jeg stadig en mappe med XML filer, som jeg håbede på at kunne omdanne til nogle brugelige filer.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2015 - 23:22 #4
xml er bare filer, det er tekstfiler. de kan ikke omdannes til "almidelige filer", det er de allerede :)
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2015 - 23:22 #5
dobbeltklik en xml for at se den i browser, det er noget man bruger til websider.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. marts 2015 - 23:44 #6
Deep scan er nødvendigt ja. Har selv reddet knapt 400 GB data med Easeus Data recovery (Ingen filer gik tabt).. Men det tog næsten 24 timer..
Avatar billede janos Nybegynder
19. marts 2015 - 07:17 #7
OK - jeg forsøger med en deep scan og vender tilbage med et svar.
Avatar billede janos Nybegynder
21. marts 2015 - 12:45 #8
Hej igen - jeg har nu lavet en Deep scan og fået genskabt de fleste og mest betydningsfulde af mine filer. Har endvidere investeret i en ny harddisk og alt fungerer fint igen :-)
Blueeyez tak for hjælpen - smid et svar og jeg tildeler point.

Mvh.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. marts 2015 - 13:06 #9
Får du her og godt at høre at dataen ikke var sværere at hive ud :-)