Avatar billede dyne-jensen Juniormester
18. marts 2015 - 22:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

WordPress gennem NAS (Synology)

Hej folkens :-)

I forbindelse med mit studie har jeg skullet lave en hjemmeside med undervisningsmaterialer. Jeg har derfor lavet en side i WordPress gennem min NAS fra Synology. WordPress fås som en app dertil, så det var bare ligetil. Eller det troede jeg. :-( Nu er jeg ved at være færdig med siden, men jeg kan simpelthen ikke få siden ud af mit lokale netværk, og ud til omverdenen. Jeg har prøvet portvideresendelse tidligere. Men problemet er, at den interne adresse er: 192.168.1.41/wordpress. Adressen slutter ikke med et portnummer, men en tekstadresse.

Hvordan får jeg sendt siden ud af hjemmet?

Jeg ønsker at gøre det gennem min NAS-løsning alene, så jeg ikke bliver afhængig af øvrige leverandører.

Jeg har læst noget om noget DDNS. Har det noget med det at gøre, eller?

Jeg er tilfreds, hvis jeg kan bruge min eksterne ip-adresse. Indtil videre ønsker jeg ikke at betale for et domæne, så en almindelig ip som 90.185.xxx.xxx er helt ok.

Er der en ekspert, der kan hjælpe mig? Det vil gøre mig meget glad. :-)
Avatar billede moddi100 Seniormester
18. marts 2015 - 22:58 #1
Du bør give den et nyt forsøg med portforwarding.

Din interne IP er 192.168.1.41, porten er 80 (standard til hjemmesider). /wordpress er blot url'en, hvilket for sin sag er underordnet, når du opsætter portforwarding.
Avatar billede dyne-jensen Juniormester
18. marts 2015 - 23:07 #2
Ja, du havde ret. :-D

Jeg har tidligere prøvet noget lignende i dag, men jeg måtte have brugt modemmets ip, da jeg rodede med port 80 frem for NAS'en.

Men rigtig fedt, at det virker nu. Du skal have mange tak for det rigtige svar.

Læg lige et svar, så er der point!
Avatar billede moddi100 Seniormester
18. marts 2015 - 23:39 #3
Jamen velbekomme, og god fornøjelse med projektet :)
Avatar billede dyne-jensen Juniormester
19. marts 2015 - 01:23 #4
Jo, tak. :-)