Avatar billede cboxoak Nybegynder
19. marts 2015 - 11:11 Der er 23 kommentarer

Chrome har ikke forbindelse til nettet

Har en Medion Laptop med Vista Home Basic og Google Chrome kan ikke komme på nettet. Internet Explorer fungerer fint. Fejlen opstod umiddelbart efter et større nedbrud hos ISP i sidste uge.

Har prøvet med forskellige LAN/proxy settings som forslået ved søgning på Google (via IE) men intet synes at virke.

Har scannet PC med eScan MWAV Toolkit i fejlsikret tilstand og den fandt et par inficerede filer, men det afhjalp heller ikke problemet.

Andre forslag?
Avatar billede cboxoak Nybegynder
19. marts 2015 - 11:13 #1
Har også renset reg. + programmer med CCleaner uden held.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. marts 2015 - 11:49 #2
Skal du ikke have lukket nogle af dine spørgsmål? :-)
Avatar billede cboxoak Nybegynder
19. marts 2015 - 12:47 #3
Alle åbne lukket. Ingen hjælp at hente vedr. mit problem? :o)
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2015 - 13:11 #4
Afinstallere Chrome, genstart, og indlæs chrome igen.
Avatar billede cboxoak Nybegynder
19. marts 2015 - 14:44 #5
Er prøvet. Hjalp heller ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2015 - 15:16 #6
du skal bruge Revo Uninstaller for at fjerne alt fra chrome på pc
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
genstart, og så hente frisk chrome ind.
Avatar billede cboxoak Nybegynder
19. marts 2015 - 19:27 #7
Hjalp ingenting... Skodbrowser!
Avatar billede cboxoak Nybegynder
19. marts 2015 - 19:29 #8
Har også kørt SpywareFigther i næsten 3 timers scanning. Den fandt og fjernede 5 trusler, men det hjalp heller ikke...
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2015 - 19:36 #9
Nu kører Chrome jo fint på mindst en mill enheder, så jeg gætter på, at det er et lokalt problem på din opsætning. Men ret mig gerne, hvis jeg tager fejl.
Hvor langt kan du gå mht gendannelse i fald din opsætning er forkert? Kan vi starte helt forfra? Eller vil du hellere undvære Chrome?
Avatar billede cboxoak Nybegynder
19. marts 2015 - 19:59 #10
Det er det jo nok, men det kan da for pokker ikke passe at Chrome skal være så skide-vanskeligt at have med at gøre... Har lige inst. Firefox og det kører bare upåklageligt ligesom IE...

Har jo også været problemer på MAC OS i flere måneder nu med at den lige pludselig i Gmail afspiller musik eller reklamer pga. af en fejl i et Plug-In...

Eller i sommer med deres Google Play tjenester på Android hvor flere modeller af smartphones blev drænet for batteri i løbet af no time fordi det brugte næsten 80% af den samlede kapacitet. Det tog dem "kun" 3 måneder at lave en opdat. af tjenesten så man igen kunne bruge sin tlf. normalt uden at være afhængig at 220 volt hver 4. time...

Google er efterhånden blevet til grin i min bog, og det står efterhånden mere og mere tydeligt at de er nået et punkt hvor det ellers så innovative og dygtige firma har tabt kampen mod kampitalismen.

Nå det var et sidespring...

Jeg kan stort set prøve alt sålænge der ikke skal gen-indstalleres/recory af OS til som kræver re-inst. af programmer osv. Laptop'en er ikke min men en ven som har arvet den uden noget software eller andet bortset fra en strømforsyning...
Avatar billede cboxoak Nybegynder
19. marts 2015 - 20:03 #11
PS. Havde jeg kunnet nuke HDD havde jeg ikke søgt hjælp herinde - men blot formatteret hele lortet og kørt ind på nyt - men det er no go i dette tilfælde. Den skal køre sålænge den kan... gerne med Chrome da min ven er Gmail-bruger.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2015 - 20:08 #12
Du behøver jo ikke Chrome for at bruge gmail. Thunderbird kan let sættes op til at styre en gmailkonto. Og så bliver du i Firefox universet, og kan bruge mozbackup til backup af firefox og thunderbird. Gør ikke livet sværere end højst nødvendigt.
Avatar billede cboxoak Nybegynder
19. marts 2015 - 20:14 #13
I know - søger bare en løsning/forklaring, men kan ingen give den må jeg jo rent personligt konkludere at Chrome er sakket langt bagud i kampen mod bedre browsere.
Avatar billede cboxoak Nybegynder
19. marts 2015 - 20:27 #14
Smider lige en hijack log hvis nogen gider se den igennem? Tror der er lidt snavs, men er usikker på hvad...
Avatar billede cboxoak Nybegynder
19. marts 2015 - 20:39 #15
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Scan saved at 08:24:58 PM, on 19/03/2015
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.19088)

FIREFOX: 36.0.1 (x86 da)
Boot mode: Safe mode

Running processes:
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Users\Hellena\Desktop\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = Preserve
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: PlusIEEventHelper Class - {551A852F-39A6-44A7-9C13-AFBEC9185A9D} - C:\Program Files\Nuance\PDF Viewer Plus\Bin\PlusIEContextMenu.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.8.0_31\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre1.8.0_31\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] "C:\Program Files\Nuance\PaperPort\pptd40nt.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MSC] "c:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe" -hide -runkey
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] "C:\Program Files\Launch Manager\LaunchAp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] "C:\Program Files\Nuance\PaperPort\IndexSearch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] "C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Family Tree Builder Update] C:\Program Files\MyHeritage\Bin\FTBCheckUpdates.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [GarminExpressTrayApp] "C:\Program Files\Garmin\Express Tray\ExpressTray.exe" (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [GarminExpressTrayApp] "C:\Program Files\Garmin\Express Tray\ExpressTray.exe" (User 'Default user')
O4 - Startup: Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: AV Engine Scanning Service - Preventon Technologies Limited - C:/Program Files/Common Files/Common Toolkit Suite/AVEngine/AVScanningService.exe
O23 - Service: AV Watch Service - Preventon Technologies Limited - C:/Program Files/Common Files/Common Toolkit Suite/AVEngine/AVWatchService.exe
O23 - Service: Bonjour Service - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: BrYNSvc - Brother Industries, Ltd. - C:\Program Files\Browny02\BrYNSvc.exe
O23 - Service: Crypkey License - CrypKey (Canada) Ltd. - C:\Windows\SYSTEM32\crypserv.exe
O23 - Service: DeviceManager - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\DeviceHelper\DeviceManager.exe
O23 - Service: Garmin Core Update Service - Garmin Ltd or its subsidiaries - C:\Program Files\Garmin\Core Update Service\Garmin.Cartography.MapUpdate.CoreService.exe
O23 - Service: HASP License Manager (hasplms) - Aladdin Knowledge Systems Ltd. - C:\Windows\system32\hasplms.exe
O23 - Service: HP Support Solutions Framework Service (HPSupportSolutionsFrameworkService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hp\Common\HPSupportSolutionsFrameworkService.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
O23 - Service: InterBase Guardian (InterBaseGuardian) - Inprise Corporation - C:\Program Files\Borland\InterBase\bin\ibguard.exe
O23 - Service: InterBase Server (InterBaseServer) - Inprise Corporation - C:\Program Files\Borland\InterBase\bin\ibserver.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: IviRegMgr - InterVideo - C:\Program Files\Common Files\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: PDFProFiltSrvPP - Nuance Communications, Inc. - C:\Program Files\Nuance\PaperPort\PDFProFiltSrvPP.exe
O23 - Service: RBClientService - Systweak - C:\Program Files\Right Backup\RBClientService.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: TeamViewer 8 (TeamViewer8) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files\TeamViewer\Version8\TeamViewer_Service.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
O23 - Service: WisLMSvc - Wistron Corp. - C:\Program Files\Launch Manager\WisLMSvc.exe

--
End of file - 7136 bytes
Avatar billede f-arn Guru
20. marts 2015 - 06:08 #16
HijackThis viser intet om Chrome, så den er ikke til megen nytte her.

Desuden viser den sjældent moderne infektioner.

------

Virker Windows Update ikke, for både Browser og SP er forældede?

Desuden skal Adobe Reader opdateres!

------

Der køres med to Antivirus, så du bør afinstallere enten Microsoft Security Client/Essentials eller AV Scanning.

Ikke begge to!!!!
Avatar billede cboxoak Nybegynder
20. marts 2015 - 12:36 #17
@f-arn

IE browser er med vilje forældet (læs undladt at opdat.) da der kun er blevet brugt Chrome...

Firefox er lige inst. igår.

Windows Update virker fint, men af vigtige opdat. findes kun "1" og den er en SP3 noget til Office. Ved forsøg på opdat. af denne beder den om en CD som ikke findes, og opdat. må derfor stoppes.

Er igang med manuelt at d/l Vista SP2 - og vil forsøge at inst. denne...

Nej, der køres ikke med to Anti-Virus prog. Der kører kun MS Sec. Essentials. Preventon Tech. AVScanning(.exe) er givetvis noget der ufrivilligt der er blevet inst. og den kan du læse mere om på Google. Er igang med at scanne med Winthruster som blev anbefalet hvis Malware havde "forklædt" sig som denne AVScanning.exe men den skulle i sig selv være relativt harmløs...

Hvad skulle Adobe Reader have med mit problem at gøre?? Har flere (og bedre) PDF-viewere inst. til formålet...
Avatar billede f-arn Guru
20. marts 2015 - 13:26 #18
Da HJT intet viser om Chrome, kommenterede jeg de problemer der var i loggen.

Uanset hvordan AV Scanning er kommet ind, så  er det en Antivirus, og den kører sammen med Microsoft Security Client/Essentials!

Ud fra din beskrivelse "lyder" det ikke som om Windows Update virker fint, og sammenholdt med Adobe Reader prøvede jeg at fortælle hvor sårbar PCen er pga forældet Software.

For at undgå infektioner, er det vigtigt du holder både Windows og dine programmer opdaterede.
Avatar billede cboxoak Nybegynder
20. marts 2015 - 13:59 #19
Jeg er ganske udmærket klar over at OS + SW skal holdes opdat. Jeg er bare ikke nået dertil i processen endnu... Men det hjælper jo ikke rigtig noget når (som forklaret længere oppe) CD'en til Office ikke findes, så går Windows Update jo tilbage til det punkt hvor Office-opd. er den senest tilgængelige...

Og hvad med et bud på hvordan AV Scanning fjernes..? Revo uninstalle (som blev anbefalet længere oppe) kommer bare med en error om at den ikke kan afinstalleres...

Dine kommentarer svarer jo til at en mekaniker siger "motoren i din bil lyder forkert, det er vigtigt at du husker at servicere den" uden at uddybe det nærmere eller give et bud på årsagen, samt en mulig løsning (med forbehold).
Avatar billede f-arn Guru
20. marts 2015 - 14:20 #20
Dine kommentarer svarer jo til at en mekaniker siger "motoren i din bil lyder forkert, det er vigtigt at du husker at servicere den" ...

Tjjaa.., hvad kan man ellers sige, når man kun bliver præsenteret for en dårlig lydoptagelse af motoren ;) (HJT loggen).

Og - hvem i alverden har dog anbefalet Winthruster?

Har du prøvet Malwarebytes?
Avatar billede cboxoak Nybegynder
20. marts 2015 - 15:43 #21
Så kunne du jo allerede i din første kommentar have fortalt hvad jeg skulle bruge til at optage med..?? (Altså istedet for Hijack)

Winthruster blev anbefalet på en af de sider der omtalte avscan...

Malwarebytes (Free) kan ikke d/l fra deres hjemmeside. Den siger bare at linket ikke virker...
Avatar billede f-arn Guru
21. marts 2015 - 09:44 #22
Hent "Malwarebytes' Anti-Malware" her

eller her

Installer programmet - Husk at fjerne flueben ved - "Aktiver gratis prøversion af Malwarebytes."
Herefter trykker du på - "Update now" - knappen.
Når det er færdig, går du op i Settings - "Detection and Protection" - Og sætter flueben ved - "Scan for rootkits."
Under Settings - "Detection and Protection" - "Non-Malware Protection" - "PUP" skal den sættes til "Treat detections as malware"
Gør det samme for "PUM"
Derefter - Tryk på "Scan" knappen, sæt flueben ved "Threat Scan" - Tryk så på "Scan now" knappen.

Efter scanningen popper der en boks op, hvor du trykker på "Quarantine All" , derefter tryk på "Export Log"

Hvis der ikke bliver fundet noget, gemmer du bare loggen. Giv loggen et navn, og gem den på Skrivebordet som en Txt fil.

Lad så malwarebytes genstarte, hvis nødvendigt.

Send så loggen fra malwarebytes herind.
Avatar billede cboxoak Nybegynder
21. marts 2015 - 12:19 #23
Tak for forslag. Det bliver forsøgt ved lejlighed på et senere tidspunkt - og så melder jeg tilbage.

Lige nu har han fået sin laptop tilbage og lever uden Chrome, og med FireFox som std. browser.

Der er manuelt d/l og inst. SP2 med succes.
Der er scannet for virus med MWAV i fejlsikret tilstand uden netværk.
Revo uninstaller har fjernet en del snalder programmer/software som ikke blev brugt.
Process Hacker har termineret nogle opstartsprogrammer der ret beset blot var til irritation ifm. opstart, og til slut er der kørt CCleaner i nyeste version.

Maskinen fungerer egentlig ok nu, men er klar over at det kan være på lånt tid. Det er en lidt ældre sag, så måske bliver den skrottet snarligt og indkøbt en ny.

Lader spm. stå åbent indtil videre.