Avatar billede INM Nybegynder
20. marts 2015 - 11:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Excel kopiering af celler fra mange ark til "forside"

Forklaring: Jeg har lavet et skema på ark2 som er kopieret ud i 100 ark. Skemaet skal udfyldes "oppe fra og ned". På ark1 er der et "samleark", der skal udfyldes vandret, således at oplysningerne fra underarkets celle c2 kommer på forsiden i celle b6, underarkets celle c3 kommer på forsiden i celle c6. Jeg har styr på kopieringen af indhold fra underark til samleark MEN kun i den første linje for når jeg vil kopiere formlen ned til den næste linje hvor det jo så alene er selve arknummeret der skal ændres men ikke cellen, så er det arknummeret der er den "faste" og cellenummeret der ændre sig. jeg ved der er noget der hedder absolutte og relative referencer men det kan jeg ikke finde ud af. er der nogen der kan hjælpe mig - igen :-)
Tak
20. marts 2015 - 12:08 #1
Prøv med denne i B6 på Ark1.

=INDIREKTE("Ark" & RÆKKE()-4 & "!$C" & KOLONNE())

Kan kopieres både lodret og vandret.
Avatar billede INM Nybegynder
20. marts 2015 - 12:37 #2
Jeg kan ikke umiddelbart få det til at virke men det hænger formodentlig sammen med at alle mine celler er formatteret som værende "standard", idet de indeholde en blanding af tal i nogen og tekst i andre.
20. marts 2015 - 12:56 #3
Formateringen underordnet. Cellernes indhold overføres uanset om det er tal eller tekst.
Avatar billede INM Nybegynder
20. marts 2015 - 13:58 #4
så kører det - skulle bare lige gøre mig umager
20. marts 2015 - 14:13 #5
.... hvorfor er det så at du afviser mit svar, og selv lægger et svar, som du accepterer?????

http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede INM Nybegynder
20. marts 2015 - 14:24 #6
Ja, det kan jeg godt forstå at du undrer dig over. Det er helt klart også en fejl, som jeg vil rette op på. det øver jeg mig lige på. Undskyld
Avatar billede INM Nybegynder
20. marts 2015 - 14:28 #7
ok som jeg læser det skal du sende mig et svar hvorefter jeg kan give dig point - det kan jeg nemlig ikke nu (kassen til at flue af i er der ikke)