Avatar billede DoxDK Nybegynder
20. marts 2015 - 21:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm ved opstart, - efter problem med ram.

Hej alle sammen!
Jeg har et problem med min stationære computer. Jeg har igennem længere tid haft problemer med at min computer kun ville bruge 3,98gb ram ud af de 8gb jeg har installeret. Derfor ville jeg prøve at tage ramblokkene ud af maskinen og sætte dem i igen. Det gik desværre ikke helt efter hensigten. Efter jeg havde sat rammene i, begyndte den at sige en høj bip lyd. Efter et par gange, fandt jeg ud af at det var fordi rammene ikke var sat ordenligt i. Jeg fik fixet det, og computeren stoppede med at bippe. Men den giver ikke noget signal til skærmen, (som den heller ikke gjorde før). Har prøvet at tage grafikkortet ud og sætte det i igen, men der sker ikke noget. Alle blæsere osv. køre, men der kommer ikke noget signal til skærmen. Heller ikke den lille lampe i lanstikket der viser at lan-kablet er tilsluttet lyser. Kan selvfølgelig ikke sige om det har noget med det med rammene at gøre, det er bare mærkeligt at det sker lige samtidigt.

Håber virkeligt at en herinde kan hjælpe!
Mvh Dox.
Avatar billede richardjensen Seniormester
20. marts 2015 - 22:16 #1
Har du været omhyggelig m.h.t statisk elektr. så rammene ikke er ødelagt ?
Prøv at starte med kun 1 ram-blok, - hvis det lykkes er der håb -så prøv med 1 mere o.s. v.
Vær sikker (100-110%!)på at blokkene monteres korrekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2015 - 07:40 #2
Er det en 64 bit maskine du har eller en 32 bit?
Har du opgraderet på ram?
Avatar billede DoxDK Nybegynder
21. marts 2015 - 17:20 #3
Jeg sad og rodede lidt med rammene her til morges, og fik på magisk vis det til at virke. Ellers tak for svarene. - men har stadig problemet med at den kun vil bruge 3,98 (billede vedlagt). Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede DoxDK Nybegynder
21. marts 2015 - 17:22 #4