Avatar billede nyher Novice
20. marts 2015 - 23:19 Der er 31 kommentarer

Problemer med at installere windows 7

Er ved at geninstallere windows 7 på min bærbare Toshiba. På min pc har jeg to harddiske, disk 1 med partion 1 på 80 GB ( system ) og partion 2 på 100 GB. På disk er der en partion på 180 GB. Har bootet på min windows 7 skive og har installeret en diskcontroller, og når jeg kommer ind på billedet med partionerne, har jeg valgt partion 1 på disk 1 og klikket på formatér. Herefter har jeg markeret disk 1 partion 1 og klikket på "næste"......så begynder den at indlæse fra skiven.....herefter genstarter den....og så opstår problemet. I stedet for at gå videre med installationen starter den op på en skærm med overskriften "windows-fejlgenoprettelse". Har her prøvet at gennemgå den procedure der står under reparer computeren.....men ender så igen på denne side med windows-fejlgenoprettelse. Er der nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2015 - 06:31 #1
sørg for at den lille systempartion på 100mb som windows laver ved install, ikke findes, så når du installer, er det på en disk med kun 1 part.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2015 - 07:39 #2
Sørg også for at computeren når du skal inststallere windows er sat til at boot fra det drev der bruges til installation til du er færdig med at installere. Er den sat til hdd som 1 prioitet vil den boote på harddisken først, og derfor kan du få fejl.
Denne bootrækkefølge ændres inde i bios.
Avatar billede nyher Novice
21. marts 2015 - 09:24 #3
#1
Hvis det er rigtigt, at der kun må være 1 partion på disken, så har jeg et stort problem.....for der ligger en masse på partion 2 som ikke må gå tabt...har ikke taget sikkerhedskopi af denne, idet jeg mente at jeg tidligere har nyinstalleret på denne måde med 2 partioner. Hvis det er rigtigt, at det slet ikke kan lade sig gøre med 2 partioner, er der så en måde hvorpå jeg kan tage backup på partion 2, nu når der ikke er noget styresystem installeret?
Avatar billede nyher Novice
21. marts 2015 - 10:11 #4
#1

Har lige fundet nedenstående andetsteds på siden her. Her er der en der har lagt en grundig vejledning op vedrørende installation af win XP på en ny harddisk....og her bliver der lavet 2 partioner på den nye disk inden installationen.....så det kan vel lade sig gøre med 2 partioner ?

Nedenstående er en del af indlægget :

"Så skal du oprette en ny C:\ partition og det gør du på følgende måde:
Tryk på <O> (ikke nul) = Opret partition og angiv størrelsen i MB. Windows installationen foreslår altid selv, at bruge hele den samlede kapacitet, hvilket du jo ikke vil. Derfor sletter du tallene ved at bruge <Backspace> (slet tilbage) tasten og skriver med tal, den størrelse du ønsker drevet skal have og trykker på <Enter>. Du kan nu se på skærmen, at partitionen er oprettet og at den ikke har præcis den størrelse du bad om. Det er helt normalt og helt uden betydning i denne sammenhæng.

Dernæst opretter du en D:\ partition på den resterende del af harddisken. Helt på samme måde som med C:\ partitionen. Du vil derefter opdage, at der er endnu 8 MB som ikke er partitioneret, selv om du valgte at tildele D:\ den resterende del af harddisk kapaciteten. De 8 MB område af harddisken bruges til oplysninger om de øvrige partitioner og kan derfor ikke bruges i Windows."
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2015 - 13:29 #5
Forskellen på en Xp installation og en Windows 7 er forskellig.
Win 7 opretter selv under installation en partition til systemfiler, som beskytter disse. Kan du ikke se denne partition under installationen fra den gamle windows installation?
Avatar billede nyher Novice
21. marts 2015 - 18:30 #6
Ok...syntes da også at jeg tidligere havde installeret Xp på den måde. Jeg kan se at på min disk 1 partion 1 er der 79,0 GB ledig og at samlet størrelse er 79,1 GB. Det er vel disse 100 mb du mener ?
Men hvis det virkelig er umuligt at installere win7 på en disk med flere partioner, så må jeg jo gå en anden vej. Der er vel ikke nogen måde, hvorpå jeg tage backup af disk 1 nu, når der ikke er noget styresystem installeret ?
Så er det bedste/nemmeste ikke at tage harddisken ud og sætte i en adapter og så tage backup via en anden pc....og så sætte harddisken tilbage i bærbaren, og så formatere den under installationen og så køre win7 installationen færdig og så bagefter dele disken op i 2 partioner ? Eller er der andre forslag ?
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2015 - 00:22 #7
ta en backup Active Active@ Boot Disk
http://www.boot-disk.com/?gclid=CJbXi9XKusQCFYLItAodHl8ARA

Start from a CD, DVD or USB flash drive

NTFS, IDE / SATA / SSD / SCSI drives
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2015 - 08:30 #8
#6 Synes jeg ikke skulle være nødvendigt, at gøre på den måde. Men at fjerne den gamle systempartition på 100 mb før du installerer igen ville være en god ting, da man kan fryte at Windows vil genbruge noget af det gamle.

Du burde kunne se den partition på 100 mb som du også nedlægger før du starter med at installere. Kan du ikke se denne partition fra din installation, så havde jeg hvis jeg havde været i samme situation prøvet at finde den med egnet program. Jeg havde prøvet at få den slettet med et program der kan tilgå disk ved boot.
Det kan være en linux installations cd eller Hirens boot cd, hvor man også kan se filsystemet. Mener måske at den lille partition kan ligge skjult så man ikke lige ser den, men kan ikke huske det helt. Men et linux baseret system kan se den ved jeg.
Avatar billede nyher Novice
31. marts 2015 - 18:54 #9
Har været på ferie og er nu klar til at fortsætte på løsningen af problemet. Har nu haft disken ude og taget backup af partion 2. Monteret disken igen....slettet alt på den, således at der kun er en partion på...men lige lidt hjælper det...der sker stadigvæk det, at jeg ender på "windows-fejlgenoprettelse" siden. Kan dog se, at der lige inden vises et andet billede i et splitsekund....det har jeg nu filmet og sat på pause for at kunne læse det, der står : "autochk program not found - skipping AUTOCHECK"
Kan dette hjælpe til at belyse problemet med hvorfor win7 ikke kan installeres ?
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2015 - 02:07 #10
du kan prøve og lave en windows live USB http://mintywhite./windows-7/7customization/create-windows-7-live-cd/ når du har boot den op så

kan du ta en ande pc og laver en fildeling http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/share-files-with-someone#1TC=windows-7

lave en mappe på en ande pc og kopier windows 7 filer

i den mappe del den og køre den fra en live cd
Avatar billede nyher Novice
01. april 2015 - 19:46 #11
Det første link vedr. live USB virker ikke. Og jeg forstår ikke lige helt, hvad det så er du mener jeg skal derefter. Kan du skære det ud i pap for mig?
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2015 - 00:15 #12
kører en bærbar version af Windows fra en USB-drev (windows 8.1 )

http://lifehacker.com/how-to-run-a-portable-version-of-windows-from-a-usb-dri-1565509124 når du har boot den op skal du gå i Lokal disk (C.)\user\nyher(eller Stener S. Haugaard) der skule du kunne se .cdord
Billeder Dokumenter Favoritter Gemte spil Kontaktpersoner Links Musik Overførsler Skrivebord SupTab Søgninger Videoer
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2015 - 00:16 #13
så backupad du dem
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2015 - 07:54 #14
hopper af tråden.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2015 - 17:40 #15
hænger på inu :)
Avatar billede nyher Novice
03. april 2015 - 18:09 #16
Rasmus....Så vidt jeg kan se, har du svaret på den del mht backup af disken....men som jeg har skrevet tidligere, så er den del løst....
Grunden til at pc'en ikke vil installere win7, må hænge sammen den besked der kortvarigt dukker op, inden den går over på windows-fejlgenoprettelse siden. Beskeden lyder "autochk program not found - skipping AUTOCHECK"
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2015 - 19:47 #17
Sådan deaktiveres Auto Check Disk

Tryk på "Start" knappen for at åbne menuen Start. Skriv "regedit" i søgefeltet nederst i vinduet, og tryk på "Enter" for at åbne Windows Registry Editor.

Naviger gennem menuen i venstre panel af Registreringseditor, indtil du når Auto Check Disk indstillinger. Tryk den hvide pil til venstre for en kategori for at åbne sine underkategorier, slippe gennem dem, indtil du når menuen Indstillinger. Begynd med "HKEY_LOCAL_MACHINE", vælg derefter "SYSTEM", "CurrentControlSet", "Control" og derefter "Session Manager." Dobbeltklik på "BootExecute" i højre rude for at åbne redigeringsvinduet for "Autochk" indstillinger.

Sponsorerede links
Hent Data Recovery
Gendanne data / fil / foto / video / docs fra USB / HD / SD / CF / Bin, Prøv nu!
datarecovery.wondershare.net
Deaktiver Auto Check Disk i vinduet mærket "Værdidata:" ved at ændre linjen læsning "AutoCheck Autochk" til "AutoCheck Autochk / k: C". Dette deaktiverer Auto Check på C: drevet.

Deaktiver Auto Check på flere drev ved at tilføje yderligere etiketter drev til den linje ændring, for eksempel "AutoCheck Autochk / k: C / k: D / K: E *" for at deaktivere Auto Check på drev C :, D: og E: indenfor dit system.

Tryk på knappen "OK" for at lukke vinduet Rediger. Åbn menuen Filer, og klik på "Afslut" for at lukke Registreringseditor. Efter genstart, vil Auto Check Disk ansøgning ikke scanne drevene anført i posten i registreringsdatabasen.
Avatar billede nyher Novice
04. april 2015 - 01:15 #18
Alt er jo slettet på disken, så der er ikke noget styresystem på pc'en mere....Så jeg kan jo ikke trykke på start...
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2015 - 01:47 #19
About Active@ Boot Disk og kør en CMD
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2015 - 01:49 #20
eller kan du jo også prøve at installere windows 7 via MDT
Avatar billede nyher Novice
05. april 2015 - 20:09 #21
...har nu lavet en usb med active@BootDisk...startet pc op på den...gået ind i "run"....skrevet "CMD"...og hvad skal der så ske ?
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2015 - 22:25 #22
kan du se hardisk i disk tule
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2015 - 22:29 #23
Active@ Boot Disk shell, click Start > Programs > Active@ Partition Recovery. The Active@ Partition Recovery
Avatar billede nyher Novice
05. april 2015 - 22:32 #24
øhhh....synes ikke at der er noget der hedder disk tool....hvad kan det ellers hedde....
Avatar billede nyher Novice
05. april 2015 - 23:01 #25
Ok...så er jeg så langt...
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2015 - 21:51 #26
kan du se disken der  vis du han så formater den med NTFS filsystem

og boot den windows op
Avatar billede nyher Novice
07. april 2015 - 22:32 #27
Den vil ikke formatere...kommer op med denne fejl :
"Unable to Lock Local Disk (F:). Error [5]: Access is denied.
Avatar billede nyher Novice
07. april 2015 - 22:35 #28
...Jeg skrev lige lidt forkert....Den skriver :Unable to Lock VOLUME Local Disk (F:).....
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2015 - 23:11 #29
prøv og ta den ud pg set en i dok og prøv igenm
Avatar billede nyher Novice
10. april 2015 - 21:00 #30
Fandt ud af, at jeg kunne slette partionen på disken...og så kunne jeg godt formateret den. Og så påbegyndt win7 installeringen...men den cutter stadigvæk med beskeden : "autochk program not found - skipping AUTOCHECK"