Avatar billede varmeskud Praktikant
21. marts 2015 - 18:45 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne en bestemt hjemmeside

Hej

Jeg har fået et kæmpe problem som jeg ikke hvad jeg skal gøre ved.

Når jeg prøver at gå ind på www.sosrc.dk
Så skriver den "Denne webside er ikke tilgængelig"
Jeg har prøvet flere browser og har prøvet flere pc og mobil her hjemme på min internet forbindelse.
Men ingen af dem kan komme ind på siden.

Har altid haft adgang. Men for et par dage siden kunne jeg ikke længere komme ind på siden.

Hvis jeg tager min tlf. "mobil" opkobling eller en anden internet forbindelse.
Så kan jeg fint komme ind på hjemmesiden.

Hjemmesiden høre til en forening, hvor det er mig der administrer den.

Hvordan skal jeg gribe dette an?
Og hvordan for jeg igen adgang til siden?

Mvh Kim
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2015 - 19:08 #1
slet alle cookies, og browsercache.
gå cmd og skriv ipconfig /flushdns
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. marts 2015 - 19:18 #2
Det hjalp desværre ikke
Avatar billede cht22 Professor
21. marts 2015 - 20:42 #3
Prøv eventuelt at bruge Google's DNS-servere:
8.8.8.8
og
8.8.4.4
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. marts 2015 - 21:27 #4
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2015 - 07:02 #5
Når det er fra flere pc'er, så tyder det på, at blokeringen ligger i router. Så ind på dens opsætning, og tjek.
Avatar billede varmeskud Praktikant
22. marts 2015 - 09:39 #6
Nu har jeg været inde på routeren.
Men syntes ikke jeg kan se noget - nok mest fordi jeg ikke helt ved hvor og hvad jeg skal kigge efter?

Har en TG788vn-v2 fra Telenor
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/kom-godt-i-gang/router/TG788vn-v2/index.aspx

Evt. må jeg prøve at nul stille den sener i dag.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2015 - 09:55 #7
Den er hurtig at nulstille - bare husk at advare evt andre brugere inden du går det.
Avatar billede cht22 Professor
22. marts 2015 - 10:19 #8
Du kan se her hvordan du ændre DNS-servere på computerne her:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/change-tcp-ip-settings#1TC=windows-7

Eller på engelsk:

http://www.opennicproject.org/configure-your-dns/how-to-change-dns-servers-in-windows-7/

Du kan også ændre det på routeren, men det bør også hjælpe at nulstille routeren.
Avatar billede varmeskud Praktikant
22. marts 2015 - 23:29 #9
Så har jeg nul-stillet min router - uden held :-(
Avatar billede varmeskud Praktikant
22. marts 2015 - 23:33 #10
Har prøvet at ændre DNS som du skrev længer oppe - men uden held :-(
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2015 - 12:11 #11
Hvis jeg tager min tlf. "mobil" opkobling eller en anden internet forbindelse.Så kan jeg fint komme ind på hjemmesiden.

Skift router. Har du kontaktet Telenor.
Har du prøvet at deaktivere firewall i router ( hvis den er aktiv )
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. marts 2015 - 12:59 #12
Har lige prøvet at deaktiver firewall - uden held.
Har kontaktet telenor og deres support vil ringe tilbage.
Har kontaktet der hvor siden er hostet, og de kan hellere ikke se nogen fejl umildbart.

Kan ikke bare lige skift router da det er forbindelsen ind i huset.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2015 - 07:00 #13
Hej.
Prøv denne adresse...
http://www.sosrc.dk/
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. marts 2015 - 08:27 #14
Desværre uden held
Avatar billede varmeskud Praktikant
31. marts 2015 - 13:00 #15
Min IP adresse var blevet fanget i firewallen hos dem der hoster vores webhotel

Så nu kan jeg endelig komme på igen.

Nogle der vil have point?
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. april 2015 - 09:10 #16
Ingen der har ønsket point, og derfor lukker jeg.