Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
22. marts 2015 - 01:15 Der er 6 kommentarer

Kan ikke bruge min mousepad imens jeg skriver..

Har haft det her problem med alle de bærbare computere jeg har ejet... når jeg skriver så låser min mus.. har googlet lidt frem og tilbage, har været inde og prøve at slå palmtracking fra, har prøvet med flere forskellige drivere, og har prøvet at slå det fra inde i regedit men intet har virket

Jeg har en Lenovo Z50-75, som er helt ny.
Avatar billede jensenjs Juniormester
22. marts 2015 - 14:26 #1
Da du har rodet i regbasen osv. så er det ikke sikkert at alt er helt ok mere.

Men det er en standard funktion i de fleste bærbare i dag at man kan slå touchpadden fra når man skriver, eller hvis man sætter en ekstern mus til.

På lenovo kan man trykke [fn]+[F6] såvidt jeg husker, så kan man slå touchpadden til og fra.

Du kan læse mere om det i manualen til maskinen.
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
22. marts 2015 - 14:35 #2
det er ikke et problem med om den skal være tændt eller slukket. problemet er at når jeg skriver og bruger min touchpad, så låser den, så jeg ikke kan rykke på min mus samtidig med jeg skriver, hvilket jeg finder utroligt irriterende da jeg ofte bruger min mus når jeg skriver. Eller hvis man vil spille med sin touchpad...

jeg har ændret i regedit, men den ændrer det selv tilbage idet jeg genstarter computeren... så intet er ændret...

Problemet er at alle de løsninger jeg har fundet op indtil nu har ikke virket, ikke på den her, og heller ikke på min gamle acer computer...
Avatar billede jensenjs Juniormester
22. marts 2015 - 15:57 #3
OK, jeg var ikke helt sikker på om det var den funktion.

Men her er et link til et lignende problem, hvor det er Synapsis der typisk står bag mange touchpads.

https://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-U-and-S-Series-Notebooks/Touchpad-gets-disabled-when-keys-are-pressed/ta-p/693887

Jeg ved ikke om det virker, jeg sidder ikke lige ved Lenovoen for tiden
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
22. marts 2015 - 16:03 #4
min bruger ELAN tech.. så har ikke den menu der. undskyld det skulle selvfølgelig have indgået i mit originale opslag
Avatar billede jensenjs Juniormester
22. marts 2015 - 18:30 #5
Så har jeg kun en løsning tilbage, måske er det den du har brugt, da du kiggede i regbasen.

http://superuser.com/questions/399341/touchpad-does-not-respond-when-i-am-holding-key-on-the-keyboard

Prøv dette!

    HKEY_CURRENT_USER -> Software -> Elantech ->Other settings.

Check for Options

DisableWhenType_Enable and set the value to 1.

This works for maximum cases and if doesn't check DisableWhenType_AllArea and set its value to 1.
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
22. marts 2015 - 20:13 #6
de instillinger der refereres til i det indlæg har jeg forsøgt, men som jeg har skrevet, så selvom jeg ændrer noget i regedit, så ændrer det intet, og den går bare tilbage til normal igen efter en genstart