Avatar billede madseksperten Nybegynder
22. marts 2015 - 10:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mister man placeringen på google

Hejsa

Hvis man har en hjemmeside der ligger nummer 1, hvis man eks. søger efter "Billigt babyudstyr". Man laver så et totalt redesign af hjemmesiden, og uploader den færdige hjemmeside til eks. webhotellet One's server. Mister man så placeringen på google?

Mvh Mads
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2015 - 11:37 #1
nej.
Avatar billede keysersoze Guru
22. marts 2015 - 18:20 #2
bare at sige nej er måske lige simpelt nok svar, for det afhænger af en masse faktorer. Laves et redesign vil der ud over ny kode kunne ske en masse andre ting, fx nye urls, nyt indhold, anden fordeling af kode kontra tekst osv og disse ting kan være med til at søgemaskinerne får en anden opfattelse af siden hvilket i sidste ende kan give en anden placering - og er man en virkelig dårlig udvikler kan siden falde så meget at det i høj grad kan gå ud over placeringen.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2015 - 18:40 #3
ok - jeg har forudsat samme side/menuopdeling og tekst - det er designet, der er ændret.
Hvis der ændres i tekster og menuer, og der ikke er en ajourført xml/html indholdsfortegnelse til søgemaskiner (fx som http://www.coffeecup.com/sitemapper/ ) så falder man ned så snart søgemaskinerne kommer forbi.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
28. marts 2015 - 00:43 #4
ok tak for svarene. Vil i dele pointene?
mvh Mads
Avatar billede keysersoze Guru
29. marts 2015 - 10:03 #5
Det bestemmer du - i hvert fald et svar herfra.