Avatar billede Niby Nybegynder
22. marts 2015 - 15:58 Der er 14 kommentarer

Ændre Billede i Billede

Jeg har et landkort, som jeg inddeler i flere områder (uden at ændre på selve billedet), det skal være ligesom "onmouseover", hvor jeg køre musen hen over og så skal jeg kunne klikke, så der 'zoomer' et større og andet billede frem. (det skal ikke skifte til en anden side). Samtidig skal jeg helst have en tekst inden jeg klikker.
Mvh. Niby.
Avatar billede keysersoze Guru
22. marts 2015 - 18:21 #1
Så spørgsmålet præcis er?
Avatar billede Niby Nybegynder
22. marts 2015 - 19:01 #2
Det skal være sådan, at når jeg har musen over et bestemt sted på billedet, kan jeg trykke og få et andet defineret billede frem, uden at det store billede forsvinder. Hvordan kan jeg lave dette ?
Avatar billede Rosenkjaer Novice
22. marts 2015 - 19:27 #3
Umiddelbart ville jeg kigge på ImageMapster hvis jeg var dig. Det er et jQuery plugin, og jeg tror det kan løfte din opgave.
Avatar billede Niby Nybegynder
22. marts 2015 - 20:18 #4
Det ser rigtig godt ud og jeg regner også med, at jeg kan bruge det. Men så er der bare det svære for mig.
Har set på denne side : http://jsfiddle.net/nYkAG/, og har kopieret "HTML"-koden ned, men så kan jeg ikke få mere til at virke.
Hvordan kan jeg få det til at fungere ?
Avatar billede keysersoze Guru
23. marts 2015 - 14:50 #5
Du må næsten få en fejl - men et lille gæt er at du mangler jquery eller javascript-koden.
Avatar billede Niby Nybegynder
23. marts 2015 - 21:46 #6
Jeg er ikke så dygtig til dette her. Så jeg vil høre hvor jeg skal indstallere jquery henne ?
Avatar billede keysersoze Guru
24. marts 2015 - 09:17 #7
http://jquery.com/download/ - det letteste er nok at kigge på cdn-muligheden.
Avatar billede Niby Nybegynder
31. marts 2015 - 11:39 #8
Jeg prøvede det sidste, men kunne ikke lade sig gøre, da den skrev at den ikke er kompatibel med min version Windows 7.
Hvad kan jeg ellers gøre ?
Avatar billede keysersoze Guru
31. marts 2015 - 12:30 #9
what? jquery er ikke afhængig af styresystem - det er JavaScript og worst case er at du har en oldgammel browser hvori det ikke vil virke. Kom med det kode du har forsøgt dig med - ellers er det umuligt at gætte hvor det går galt.
Avatar billede Niby Nybegynder
31. marts 2015 - 17:31 #10
Når jeg trykker på "Download the uncompressed, development jQuery 2.1.3" skriver den "Denne filtype kan beskadige din computer" i nederste venstre hjørne.
Her går jeg ikke videre, da jeg ikke er sikker på programmet.
Kan jeg bare gøre det eller ?
Avatar billede Niby Nybegynder
31. marts 2015 - 17:35 #11
hej keysersoze .
Du skrev tidligere "Du må næsten få en fejl - men et lille gæt er at du mangler jquery eller javascript-koden."

Jeg lægger HTML ind på siden, men hvor skal jeg placere javascript-koden ?

HTML virker ok, men javascript skrives på siden med hele koden.
Avatar billede keysersoze Guru
31. marts 2015 - 22:30 #12
selvfølgelig er jquery sikker - ellers så benyt en cdn-mulighed som først skrevet så du slipper for at downloade noget.

hvis du er i tvivl om hvordan din markup bør struktureres kan de se gode eksempler fx hos bootstrap - http://getbootstrap.com/getting-started/#template
Avatar billede Niby Nybegynder
06. april 2015 - 08:13 #13
Fik løst problemet. Kører næsten som jeg vil have det.
Mange tak for hjælpen.
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2015 - 11:41 #14
svar - medmindre du har flere løse ender.