Avatar billede nikooo1 Nybegynder
22. marts 2015 - 17:51 Der er 8 kommentarer

ikke mere plads på mit (c) drev selvom jeg har slettet alle spil

hej
jeg har et lille problem, med mit c drev i min computer, jeg har 221 gb ssd i min computer, men der står at jeg kun har ca. 2-3 gb tilbage.
når jeg går ind på f.eks steam har jeg ikke downloadet nogen spil.
jeg har haft en masse spil downloadet, men når jeg sletter et spil igen så kommer der ikke mere plads på min c drev. hvordan kan det være? når jeg sletter et spil på steam trykker jeg bare slet lokalt indhold, er det forkert?

hvad er det der fylder så meget på min computer?

med venlig hilsen nikolaj petersen
Avatar billede keysersoze Guru
22. marts 2015 - 18:24 #1
Har du kigget i din recycle bin? Og hvad hvis du tager egenskaber på dit c-drev og kører en disk clean-up?
Avatar billede nikooo1 Nybegynder
22. marts 2015 - 18:37 #2
hej keysersoze
tak for feedback
jeg har lige tjækket min papirkurv, og den er tømt.
og jeg har også kørt en disk clean up.
det gav mig ca 1 gb plads

det hjalp ikke så meget desvære :)
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2015 - 18:42 #3
nedsæt plads til systemgendannelses-filer.
Avatar billede Slater Ekspert
22. marts 2015 - 18:47 #4
Prøv evt. SpaceSniffer: http://www.uderzo.it/main_products/space_sniffer/

Med den kan du hurtigt se om det er bestemte filer der fylder meget. Hvis du ikke ved om de kan slettes eller fjernes på anden vis, kan du skrive/vise herinde hvad du finder.
Avatar billede nikooo1 Nybegynder
22. marts 2015 - 19:31 #5
hej claes57
vil du mene jeg skal lave en systemgendannelse?
hvis ja, hvordan gør jeg så? :)
Avatar billede eurositi Ekspert
23. marts 2015 - 01:02 #6
Jeg har flere gange oplevet, at al min SSD-harddiskplads på min Lenovo X230 pludselig forsvinder (0 gb diskplads tilbage ifølge Windows), selv om der reelt burde være omkring 30 gb ledig plads. Problemet er hver gang blevet løst vha. en simpel genstart af computeren.

Da det giver ret store performance-problemer, har det været svært at analysere, hvad der forårsager problemet. Det kunne tænkes at være noget systemvedligeholdelse, eller en fejldimensionering af sidefilen, men reelt aner jeg det ikke.

Jeg har aldrig oplevet noget lignende med en almindelig SATA harddisk - men jeg har på den anden side heller ikke oplevet problemet på min stationære computers SSD-harddisk.
23. marts 2015 - 09:02 #7
Windows Vista, 7, 8.X, - Oprydning / Pladsmangel ? UDEN BRUG AF ANDET SOFTWARE.

[Diskoprydning] - [Ryd op i systemfiler] - Vælg alle felter - ... Vent ...

Du ka' let opleve at der bliver frigivet >4 Gb !!! på den måde ...
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2015 - 09:56 #8
1) systemgendannelse - pladsforbrug
2) ssd - defekt flashram, ting forsvinder