Avatar billede rookie44 Juniormester
23. marts 2015 - 13:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskrive fra Access til Excel

Jeg skal have nedbrudt en stykliste (3 niveauer) helt i bund. Der findes både en materiale- og en operationsstykliste. Resultatet skal udskrives til et excel regneark.
Hvordan gør man det? Skal man først udskrive til en Access tabel først?
Avatar billede MSchlamovitz Mester
23. marts 2015 - 16:05 #1
Du skal først lave en forespørgsel, der viser de ønskede data.
Gem forespørgslen som fx StyklisteExport
Den kan du eksportere med kommandoen

DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, acSpreadsheetTypeExcel12Xml, "StykListeExport", "C:\Dokumenter\SyklisteEksport.xlsx"

Måske skal du ændre lidt på nogle af parametrene
Avatar billede rookie44 Juniormester
23. marts 2015 - 17:24 #2
Jeg skal have lavet noget VBA kode der nedbryder styklisteniveauerne, skrive resultatet i en tabel, og derefter kalde den forespørgsel som du beskriver!
Jeg tester og vender tilbage. Der kan godt gå et lille stykke tid.
Avatar billede rookie44 Juniormester
23. marts 2015 - 18:33 #3
Hej MSchlamovitz

Jeg har prøvet med det som du skriver. Det fungerer ikke.
Jeg kan derimod få det til at virke, hvis jeg vælger acSpreadsheetTypeExcel9 (format 2000)
C:\Dokumenter\StyklisteEksport.xls

Har du nogen ide, om hvorfor Excel12 eller Excel12Xml ikke virker.

Acces programmet er oprindeligt lavet i Access 97 og videreført derfra.
P.t. udvikler jeg i Access2010
Avatar billede rookie44 Juniormester
23. marts 2015 - 18:40 #4
Hej MSchlamovitz

Hvis jeg prøver med Excel12 eller Excel12Xml får jeg godt nok lavet en Excel fil, men når jeg forsøger at åbne den får jeg fejlmeddelelsen:
Filen StyklisteExport.xlsx kan ikke åbnes, fordi filformatet eller filtypenavnet er ygyldigt. Kontroller, at filen ikke er beskadiget, og at filtypenavnet svarer til filformatet.
Avatar billede MSchlamovitz Mester
24. marts 2015 - 21:11 #5
Det var derfor jeg skrev, at du måske skulle ændre på nogle af parametrene.

Det er noget med forskelle i versionerne i Excel, som jeg ikke helt kan redegøre for.

Jeg mener at xml-filformatet blev taget i brug allerede i Excel 2007 - og derfor burde du med en Excel 2010 kunne åbne en fil dannet med parameteren Excel12 og Excel12xml

Måske andre kan kaste mere lys over dette?
Avatar billede rookie44 Juniormester
04. april 2015 - 08:38 #6
Hej MSchlamovitz

Lægger du et svar så jeg kan give dig point.
Avatar billede MSchlamovitz Mester
05. april 2015 - 08:51 #7
Så gerne :-)