Avatar billede zmartodk Juniormester
23. marts 2015 - 16:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bruge NAS-disk uden ethernet-kabel

Hej...

Jeg har et NAS-disk (WD MyBookLive) til at stå, og ville høre om en venlig sjæl kan fortælle,
om den kan benyttes uden at skulle bruge ethernet-kabelet til routeren?

Eller skal den sidde kabelført sammen med routeren ?

Ville gerne have den til at stå inde ved mit tv (Samsung TV)  (som står langt fra vores router)

På forhånd tak,
Avatar billede cht22 Professor
23. marts 2015 - 16:15 #1
Du kan tilslutte din NAS til en WiFi-bridge, så behøver du ikke noget kabel mellem NAS og router.
Avatar billede zmartodk Juniormester
23. marts 2015 - 16:29 #2
Hej ok for svaret.

Vi har fiber her i huset, og jeg har en Netgear Wifi forstærker (230 volt) til at ligge.
Den har ethernet-kabel indgang.. Ville jeg ikke kunne benytte den ? og tilslutte min NAS-disk direkte dertil ?
Avatar billede Blueeyez Mester
23. marts 2015 - 16:30 #3
Har selv en Netgear WN2500RP.
Hermed kan nas og tv mm tilsluttes routeren via kabel :-)
Avatar billede zmartodk Juniormester
23. marts 2015 - 16:38 #4
Super.. Det vil jeg prøve.
Så altså blot ethernet-kabel fra NAS-disken, og til Netgear forstærkeren ?

Eller hvordan vil du tilslutte TV'et ?  Der er jo kun en ethernet-indgang på forstærkeren, og en på NAS-diskken
Avatar billede cht22 Professor
23. marts 2015 - 17:18 #5
Jeg tror desværre ikke du kan bruge din  Netgear Wifi forstærker (230 volt) til det formål, fordi den udsender WiFi signal og kan ikke modtage WiFi signal.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. marts 2015 - 18:09 #6
Wn2500rp modtager og udsender wifi. Det den modtager sendes ud via 4 lan porte os.

Anbefaler dog den modtager 2.4 eller 5 ghz og udsender wifi på det andet frekvens.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. marts 2015 - 18:11 #7
Et andet alternativ er lan via stik kontakt..
Avatar billede zmartodk Juniormester
23. marts 2015 - 22:43 #8
Ok.. tak for svaret

Hvor er det jeg giver point
Avatar billede Blueeyez Mester
24. marts 2015 - 06:39 #9
Du beder om et svar og når det er lagt acceptere du det ;-)