Avatar billede guldhammer72 Novice
23. marts 2015 - 22:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Pris på disse 2 sites?

Hej.

Jeg tænkte på om det er svært at lave en side ligesom boligportal.dk

Funktioner:
Opret Annoncer
Slet Annoncer
Brugersystem
Betalingsløsning
(kunne godt lave sitet gratis for alle og håbe at det kunne køre med reklamer og evt lidt donationer, men f.eks 40-50 kr for et permanent medlemskab kan de fleste tilgodese.

Et community/forum ligesom Rowl.dk.

Funktioner:
Artikel sektion
Download Sektion
Forum med point system

Ja jeg kunne godt lave det selv, men jeg er ikke programmør,
kun iværksætter, og jeg har forsøgt at lære at programmere,
men uden held.

That's Life.

Hvad skal det koste mig pr site??

Mvh
Michael Guldhammer
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2015 - 01:59 #1
Der skal noget mere detaljerede krav til for at du kan faa nogen til at give et rigtigt tilbud.

Hvis jeg skulle komme med nogle gaet for at give dig en indikation af niveau saa ville jeg sige:

rowl.dk : 150000 - 300000
boligportal.dk : 5 mio. - 15 mio.
Avatar billede Slater Ekspert
24. marts 2015 - 08:14 #2
Arnes gæt lyder ikke helt forbi.

Du skal også huske, at intet site af den slags nogensinde bare er færdigt. Det kræver konstant vedligeholdelse. Der vil være bugs, der vil blive opdaget sikkerhedshuller og der skal opdateres server-software og komponenter. Og ikke mindst vil der være ting, man først opdager at siden havde brug for, efter kunderne begynder at bruge den rigtigt.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2015 - 13:13 #3
Hej Michael

Jeg vil ikke give mig i kast med at give dig en pris, men kan sige som de andre at hvis siderne skal laves fra bunden og det skal kører på servere, vedligeholdes og meget mere, ja så bliver det dyrt.

Du behøver ikke at kunne programmerer for at komme igang med de to sider, noget der kan hen af det du gerne vil. Der er rimelig mange open source systemer der er der hen af og så skal man måske betale sig fra at få det stylet anderledes og tilføjet funktionalitet. Det er ihvertfald en mulighed for at få noget i luften, men det er klart vil man have noget unikt og anderledes skal man ud i at forbedre/ændre i systemerne og kan man ikke selv det, så man man snakke med nogen om det.

Men grundlæggende skal der en noget dybere beskrivelse af hvad man skal kunne, funktionerne du har listet er meget overordnede og det skal beskrives i dybden, ihvertfald hvis du ikke vil have noget der afhænger af hvad programmøren lige tror der menes med det ene eller det andet. Hvis man bare tager en "simpel" ting som brugere, de skal selvf. kunne logge ind og ud, men skal de kunne oprette sig med facebook, linkedin, twitter og/eller bare email, hvilke data skal man gemme omkring dem og hvilke forskellige brugertyper er der, har man forskellige muligheder alt efter om man betaler 20 eller 50 kroner osv.

Det er nemt at have ideen, men at fører den ud i livet, få det til at fungerer og være bedre end de andres, så man kan få brugere ind, ja det er hård business.

Vh
Ole Jørgensen
Avatar billede guldhammer72 Novice
08. august 2015 - 19:36 #4
Lukketid.

Læg et svar dem som vil have points.