Avatar billede katrinesparre Nybegynder
23. marts 2015 - 22:45 Der er 3 kommentarer

Scannet billede til vector

Hej
Jeg har en tegnet illustration, som jeg skal have lavet til en grafisk illustration. Hvordan gør jeg det nemmest muligt?

Jeg har forsøgt at indsætte billedet og ændre i forudindstillinger til fx teknisk tegning, streg grafik etc. Men intet vil "fange" alle stregerne i tegning?

Når jeg nu en gang har fået lavet mit scannede tegning om til en streg grafik - hvordan fylder jeg så nemmest farver i? Jeg skulle meget gerne have det til at se ud ala det her i farverne: http://jtartwork.com/images/il_Astound_Girl.jpg

Så det er ikke fordi, vi er ude i alle mulige forskellig og svære farvekombinationer.

Jeg håber, at der er en der har tid og lyst til at guide mig på vej?
Skal lige siges,at både mit Illustrator og Photoshop er på dansk.

Venlig hilsen
Katrine
Avatar billede prodic Mester
24. marts 2015 - 08:06 #1
Mit første bud vil være at du vælger det bedste preset og derfra "fifler" med indstillingerne, så du opnår et brugbart resultat.
Du kan ende med at skulle nøjes med et færre antal streger end du ønsker, men du kan også ende med for mange.

Der fra skal du "bare" have fyldt dine former ud med de ønskede farver/mønstre. Afhængig af antallet af former og mønstre fra dit trace så kan det være en større opgave.

Nogle vælger dog at bruge ens tegning som skabelon og vælger via Illustrator at tegne ovenpå. Kommer lidt an på ens flow og evner.
Avatar billede Temp_dk Nybegynder
24. marts 2015 - 08:18 #2
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
24. marts 2015 - 09:39 #3
Helt enig med prodic #1
Hvis tegningen er kompliceret, er nogle indstillinger gode for visse områder af tegningen og dræbende for andre områder. Man kan så tage det bedste udsnit fra hver indstilling og kopiere dem sammen til én tegning. Derefter kan man nøjes med at håndtegne de mest problematiske streger.