Avatar billede Acolapissa Nybegynder
24. marts 2015 - 12:11 Der er 8 kommentarer

Mit wifi virker ikke..

Hej :-)

Mit wifi på min Toshiba(Windows 8,1)er stoppet med at virke. Det er ikke mit modem, den er gal med. For både min ipad og min iPhone er online.. Jeg kan godt logge på nettet på min Toshiba, hvis jeg bruger kabel. Men ikke wifi. Wifi står som slået fra, og jeg kan ikke slå det til. Jeg går ind i trådløse enheder. Og der hvor man skal trække wifi hen mod slået til, er muligheden væk. Feltet er helt gråt og kan ikke bevæges. Jeg aner ikke, hvad der er galt.. Selve knappen på tastaturet virker heller ikke. Flytilstand ER slået fra..

Anyone ? :-) :-(
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2015 - 12:45 #1
Står netkortet korrekt som virkende i enhedshåndtering?
Det kan jo sidde løst i maskinen, så win ikke kan se kortet længere.
Ellers prøv med systemgendannelse til før fejl opstod.
Avatar billede Acolapissa Nybegynder
24. marts 2015 - 13:28 #2
Hvordan kan jeg se, om det står korrekt i enhedshåndtering? Jeg er ikke så erfaren på det punkt.. ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2015 - 13:46 #3
kontrolpanel/enhedshåndtering
Der skal ikke være røde/gule advesler ud for noget som helst - specielt her ikke i gruppen af netværkskort, eller en evt ukendt enhed.
Avatar billede Acolapissa Nybegynder
24. marts 2015 - 14:59 #4
Der er ingen advarelses tegn. Så det burde fungere. Jeg nulstillede hele computeren her den anden dag. Så der er ikke noget gendannelsespunkt..
Avatar billede Acolapissa Nybegynder
24. marts 2015 - 15:01 #5
Men når internettet fungerer, bare der er kabel i, betyder det så ikke, at netkortet fungerer fint? Det er "kun" Wifi, der ikke fungerer jo..
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2015 - 15:20 #6
Det er to netkort. Og de har hver sin driver.
Er trådløst netkort nævnt i enhedshåndtering, eller er det kun et netværkskort nævnt?
Avatar billede Acolapissa Nybegynder
26. marts 2015 - 15:55 #7
Når jeg trykker på netværkskort er der 3 underpunkter. Det ene hedder noget med "wireless". Men der er ikke et hovedpunkt, der hedder præcis "trådløst netkort".
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2015 - 16:04 #8
Højreklik på den med wireless. Vælg egenskaber. I fanebladet generelt er en status. Der skal gerne stå "denne enhed virker korrekt".