Avatar billede aquzar Nybegynder
24. marts 2015 - 12:26 Der er 10 kommentarer

Hvilken printer skal jeg vælge

Hej,

Vi skal have ny printer til kontoret og vi er 3 som skal kunne printe fra denne printer.

Følgende funktioner vil jeg gerne have den skal kunne:

- printe sort/hvid

- printe med farve

- scanne

Har i nogle gode forslag?
Avatar billede aquzar Nybegynder
24. marts 2015 - 12:38 #1
Avatar billede kurtba Ekspert
25. marts 2015 - 00:44 #2
Inkjet printer til et kontor?
Det er i dagens Danmark ikke særlig almindeligt at købe inkjet til kontorer, idet de jo er noget dyrere i drift i forhold til laser printere.
Inkjet kan nok lave pænere fotoprint, men det går så noget langsommere end på en laser og er som anført væsentligt dyrere.
Derudover laver de fleste laserprintere i dag faktisk ganske rimelige farver på printene.
Så I skal nok tænke noget over, hvad er Jeres udskrivningsbehov?
Typisk er det således, at hvis man køber en billig printer - så vil hvert enkelt print typisk være dyrere, idet tonerne til de billige typisk er væsentlig dyrere end tonerne til de dyrere printere.
Avatar billede aquzar Nybegynder
25. marts 2015 - 08:54 #3
Avatar billede aquzar Nybegynder
25. marts 2015 - 09:28 #5
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2015 - 16:10 #6
Jeg vil anbefale man går ind på taenk.dk, og køber en test af printere før man vælger at købe.
I de sidste 5 år har blæk  printerne udviklet sig rigtig meget, og  HP OfficeJet Pro 8500A e-All-in-One A910 kan udskrive en tekstside for blot 14 øre, og det matcher de fleste laser printere i dag. Skal man tillige printe billeder ud ja så er økonomien endnu bedre, da laser printere er dyre at printe biller på.
Men vurderingen er jo helt hvad man skal printe mest af.
Vælger du blækprinter, så køb en dyrere blækprinter da den er lnagt billigere i forbrugs stoffer bagefter.

http://politiken.dk/forbrugogliv/taenktestskema/ECE1446307/test-her-er-de-bedste-printere/

http://www.eksperten.dk/spm/995345
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2015 - 16:22 #7
Gik lidt stærkt med at skrive:
lnagt = langt
biller = billeder
Avatar billede kurtba Ekspert
25. marts 2015 - 23:02 #9
Jeg har ikke noget specifikt kendskab til nogen af de printere, som du peger på.
På mit arbejde har vi rigtig mange HP laserprintere (uden kopieringsfunktion) og de har været og er særdeles driftssikre. Men patronerne er ret dyre synes jeg.
Jeg har bemærket i diverse test, at Brother været anbefalet mange gange som bedste køb, men om det er nogen af dem du peger på, ved jeg ikke. Se evt. om du kan finde nogle test og dernæst prøv at finde prisen på farvepatronerne og bemærk hvor mange print de så hver især giver, således at du på den måde kan skaffe dig overblik over, hvad driftsomkostningerne vil være.
Den dyre Brother har bl.a. den fordel, at den har airprint m.m., men hvis ikke man har brug for det, er det jo ligegyldigt. Men i et miljø med tablets og smartphones, kan det være en fordel.
Skulle man vælge inkjet og er tilfreds med uoriginale patroner, kan disse fås ekstremt billigt på ebay. Især til Canon printere.
Jeg køber hjem til min printer for under 10 kr. pr. stk, hvor den originale patron koster 100 kr. i snit. Jeg har brugt hundredevis af disse patroner uden problemer.
Avatar billede sadolin1978 Novice
26. marts 2015 - 05:02 #10
der er 3 der skal printe hvad vil forbruget evt være om måneden.

blæk ville jeg holde mig fra når det er kontorbrug, men dette er bare min personlige mening.

Samsung " vi kan lave elekronik så lad os lave printere også " nej lad være og vælg et af de kendte mærker.

Brother billig i indkøb, men tidligere erfaringer med dette produkt siger at det kan blive dyre i forbrug.

Hvorfor så HP? Fordi eks. Lexmark x5XX modellem ikke kom frem på Dustin.

hvad bruger jeg selv? en ældre udgave af HP ( CM2320fxi )

er der behov for airprint ja eller nej, forventer man et behov inde for de næste 2 år ja eller nej,