Avatar billede malldiverne Nybegynder
24. marts 2015 - 13:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Find og marker mindste tal med en farve i hver række

Jeg har et stort antal rækker med x-antal kolonner i hver række
Jeg mangler en kode der kan finde den mindste tal-værdi i hver række og evt. marker denne med en farve, og dernæst gå videre til række og gentage dette.

Jeg har prøvet lidt med funktionen MINDSTE(), men kan ikke helt dreje den????

Håber i kan hjælpe,

Mvh

Martin
Avatar billede jensenweb_dk Nybegynder
24. marts 2015 - 19:08 #1
Hej Martin

Prøv denne her

Sub FindMindste()
    Dim i As Long
    Dim j As Long
    Dim dblMinValue As Double

    For i = 1 To 10 '-- Antal rækker
        dblMinValue = WorksheetFunction.Min(Range("A" & i & ":GR" & i))

        For j = 1 To 200 -- Antal kolonner
            If Cells(i, j).Value = dblMinValue Then
                Cells(i, j).Interior.Color = RGB(200, 200, 200) '-- Farven på den mindste værdi
            End If
        Next
End Sub
Avatar billede malldiverne Nybegynder
24. marts 2015 - 20:32 #2
Det virker perfekt, mange tak skal du have ;) !!!